Betaalbaar beschermd bij een ziekenhuisopname

  • Betaalbaar en uitstekend verzekerd
  • De rust van een kamer alleen 
  • 60 dagen voor- en 180 dagen nazorg 
  • Hulp thuis na je opname met Hospitalia Assist 
  • Ruim verzekerd zonder grensbedrag 
  • Ereloonsupplementen tot 200% terugbetaald 
  • Bekijk wat wel en niet verzekerd is
Vanaf €6,45 /maand

 

1 op 2 Vlaamse gezinnen had de laatste 2 jaar met een ziekenhuisopname te maken

Wat als je kind, je partner of jij zelf in het ziekenhuis wordt opgenomen? De kosten kunnen behoorlijk oplopen. Ook voor en na de opname.

Met Hospitalia heb je nooit zorgen om hoge ziekenhuiskosten. Zowel de opname als een uitgebreide periode voor- en nazorg worden vlot terugbetaald. Zo zijn jullie allemaal uitstekend beschermd. En ben jij helemaal gerust.

Ontvang vrijblijvend advies over Hospitalia Medium

Wij bellen je binnen de 2 werkdagen op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.

* Verplicht in te vullen velden


Wat verzekert Hospitalia Medium?

De rust van een eenpersoonskamer

Bij een opname met overnachting kies je zonder financiële zorgen voor de rust en privacy van een kamer alleen.

Icon

Voor- en nazorg

Soms heb je extra zorgen nodig voor en na een opname. Ook die krijg je terugbetaald.

Icon

Hospitalia Assist

Bijstand thuis voor, tijdens en na je opname of als je ernstig ziek bent. Je krijgt tot twee keer per jaar 1.000 euro voor hulp thuis.

Icon

De kosten van een opname

Met Hospitalia Medium ben je zonder jaarlijks grensbedrag verzekerd voor de meeste kosten van een opname in het ziekenhuis.

Icon

Meer terugbetalingen

Je krijgt een terugbetaling voor de verblijfskosten van een opname. Maar ook terugbetalingen voor andere kosten die de wettelijke ziekteverzekering niet vergoedt.

Icon

Optie waarborg zware ziekten

Word jijzelf of iemand in je gezin ernstig ziek? Met de optie waarborg zware ziekten krijg je tot 7.000 euro per jaar extra voor medische kosten buiten een ziekenhuisopname. Al vanaf € 0,30 per maand.

Icon

Kies de hospitalisatieverzekering die bij je past.

Kies jouw ideale verzekering uit 3 formules en wees helemaal gerust. Dagopnames, dure ereloonsupplementen en hoge kosten bij zware ziekten: met Hospitalia hebben wij aan alles gedacht. Voor, tijdens en zelfs na je ziekenhuisopname ben je optimaal beschermd tegen medische kosten.

Kies je voor Hospitalia Medium of Plus? Dan biedt de extra service Hospitalia Assist je extra ondersteuning: denk aan hulp in het huishouden, huiswerkbegeleiding voor je kinderen of opvang voor je huisdier als jij naar het ziekenhuis moet. Reken in elk geval op een hospitalisatieverzekering die perfect bij jou past.

Al 753.801 klanten kiezen voor Hospitalia. Wil jij ook helemaal gerust zijn?

Vraag vrijblijvend advies

Praktische vragen en antwoorden

  • Toiletartikelen, cosmetica, voeding, wijnen, minerale waters, luxe-uitgaven. 
  • Verstrekkingen van esthetische aard. 
  • Tandimplantaten en tandprothesen en alle verstrekkingen die daarmee samenhangen. 
  • Verstrekkingen van het type ‘verjongingskuur’. 
  • Kosten die gepaard gaan met experimentele behandelingen en geneesmiddelen. 
  • Kosten die gepaard gaan met medische behandelingen die met opzet gebeuren in het buitenland en waarvoor de adviserend arts van de Verplichte Verzekering geen toestemming gegeven heeft. 
  • Kosten onderworpen aan de btw. 

Wil je graag meer informatie? Vraag vrijblijvend advies

Hoeveel je exact voor een hospitalisatieverzekering betaalt, hangt af van de formule, je leeftijd, het aantal personen in je gezin en de opties die je bij de verzekering neemt. De hospitalisatieverzekeringen via Helan hebben een uitstekende verhouding in prijs en kwaliteit en zijn toegankelijk voor iedereen, dankzij de verschillende formules op maat van je noden. 

Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf je aansluiting die je moet overbruggen voor je terugbetalingen kan krijgen. Bij Helan is de wachttijd bepert tot 6 maanden. Een zwangerschap en bevalling is een uitzondering. Hier kan een wachttijd tot 12 maanden van toepassing zijn.

Maar nood breekt wet natuurlijk. Heb je dringende medische zorgen nodig na een ongeval? Dan schrappen we de wachttijd. En ook als je voor je aansluiting al een gelijkaardige polis had, vervalt de wachttijd.

Aansluiten bij een van onze verzekeringen kan inderdaad alleen als je klant bent bij Helan ziekenfonds. Klant worden doe je snel en eenvoudig online. Bij je aanvraag regel je dan meteen de aansluiting van je verzekering. En goed om te weten: had je ervoor al een gelijkaardige verzekering? Dan wordt je wachttijd geschrapt.

Word klant

Elke hospitalisatieverzekering heeft een medische vragenlijst bij de aanvraag, ook de verzekeringen via Helan. Dat is een vragenlijst in het kader van je medische geschiedenis.

Voor bepaalde medische aandoeningen wordt na het invullen nog een medisch verslag opgevraagd. Dit verslag kan je verkrijgen bij je huisarts of behandelende arts, en bezorg je terug aan het ziekenfonds. Aan de hand hiervan wordt beslist of je voor deze bestaande medische aandoening een beperking toegewezen krijgt voor de verzekering. We raden je aan om deze lijst altijd naar waarheid in te vullen. Als blijkt dat de medische vragenlijst onjuistheden bevat of onvolledig is, zal een uitkering geweigerd worden.

Vroeg je een verzekering aan bij je overstap naar Helan van een ander ziekenfonds? Dan mogen we je dossier, en dus ook je verzekering, pas opnemen op de eerste dag van elk kwartaal. Dus op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Die termijnen zijn wettelijk bepaald. Deed je de aanvraag om klant te worden bijvoorbeeld op 6 februari? Dan heeft je vorige ziekenfonds de tijd tot 1 april om jouw dossier af te sluiten. Vanaf dan ben je aangesloten bij Helan en is ook je verzekering in orde.

Enkele ziekenhuizen in Brussel en Wallonië - en vanaf 1/1/2021 UZGent hanteren heel hoge ereloonsupplementen, tot 500%.

  • Ben je verzekerd bij Hospitalia en verblijf je in een eenpersoonskamer in een van die ziekenhuizen, dan rekenen wij een franchise van 150 euro aan. Hospitalia betaalt daarnaast wel de ereloonsupplementen tot 100% terug.
  • Ben je verzekerd bij Hospitalia Medium en verblijf je in een eenpersoonskamer in één van die ziekenhuizen, dan rekenen wij een franchise van 150 euro aan. Hospitalia Medium betaalt daarnaast wel de ereloonsupplementen tot 200% terug.
  • Ben je verzekerd bij Hospitalia Plus en verblijf je in een eenpersoonskamer in één van die ziekenhuizen, dan rekenen wij een franchise van 150 euro aan. Hospitalia Plus betaalt daarnaast wel de ereloonsupplementen tot 300% terug.
  • In een meerpersoonskamer in deze ziekenhuizen rekenen we nooit een franchise aan.
  • Voor een opname in een eenpersoonskamer in een ander ziekenhuis, buiten deze lijst, rekenen we nooit een franchise aan.
  • Heb je een opname gepland in een van deze ziekenhuizen? Contacteer ons zodat we je kunnen adviseren voor een optimale terugbetaling.

Je kan het bewijs van aansluiting meteen downloaden via Mijn Helan.

  • Selecteer de gezinsleden waarvoor je graag een attest wil downloaden. Enkel de gezinsleden die aangesloten zijn bij je hospitalisatieverzekering zijn aanvinkbaar. 
  • Klik op de knop downloaden en het bewijs van aansluiting wordt automatisch aangemaakt voor de gezinsleden die je aangeduid hebt.

Wist je dat ...

1 op de 2 Vlaamse gezinnen de laatste 2 jaar te maken kreeg met een ziekenhuisopname? Op zo'n moment ben je maar beter goed beschermd tegen hoge kosten. Want de wettelijke ziekteverzekering komt maar gedeeltelijk tussen in de kosten van een ziekenhuisopname.

Met Hospitalia hoef je je geen zorgen te maken om de ziekenhuisfactuur. En er is meer. Want je kan ook rekenen op terugbetalingen van voor- en nazorg, de bijstand van Hospitalia Assist en extra terugbetalingen als je zwaar ziek zou worden.

Vraag vrijblijvend advies

Wie zijn we?

Partena en OZ werden Helan. Sinds 1 januari 2022 staan Partena en OZ samen achter jou en je gezondheid.

Helan Onafhankelijk ziekenfonds is de partner van wie bewust wil leven. We zorgen voor terugbetalingen, uitkeringen én voor meer welzijn. We zijn efficiënt, bereikbaar en bieden een persoonlijke service op maat van elke klant.

Wat is niet verzekerd met Hospitalia Medium? 

  • Toiletartikelen, cosmetica, voeding, wijnen, minerale waters, luxe-uitgaven. 
  • Verstrekkingen van esthetische aard. 
  • Tandimplantaten en tandprothesen en alle verstrekkingen die daarmee samenhangen. 
  • Verstrekkingen van het type ‘verjongingskuur’. 
  • Kosten die gepaard gaan met experimentele behandelingen en geneesmiddelen. 
  • Kosten die gepaard gaan met medische behandelingen die met opzet gebeuren in het buitenland en waarvoor de adviserend arts van de Verplichte Verzekering geen toestemming gegeven heeft. 
  • Kosten onderworpen aan de btw. 

Wat zijn de voorwaarden?

Je kan tot je 65ste aansluiten bij Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Voor Hospitalia geldt geen leeftijdsbegrenzing. Je kan aansluiten op elke leeftijd.

Als je aansluit bij een van de Hospitalia-formules, vul je een medische vragenlijst in. Op basis daarvan kan de medische adviseur beslissen om je aansluiting te aanvaarden met een beperking of uitsluiting voor terugbetalingen in verband met de aandoening. Word je opgenomen om een andere reden dan de aandoening vermeld in de medische vragenlijst, dan worden de kosten wel terugbetaald. 

Je kan je verzekering op elk moment stopzetten met een opzegtermijn van minstens 1 maand. De termijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop je je verzekering hebt. Een standaard opzegformulier vind je in Mijn Helan. Dit  kan je aangetekend per post versturen naar: Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk.  Je kan je brief ook afgeven in je Helan kantoor of opladen via ons contactformulier.

Denk goed na vooraleer je je verzekering wil stopzetten. Een ziekenhuisopname wordt steeds duurder, ook voor en na een opname lopen de kosten hoog op. Dankzij onze hospitalisatieverzekering kan je op beide oren slapen als je opgenomen wordt en vermijd je financiële zorgen na een (onverwachte) ziekenhuisopname. Maak een afspraak met een adviseur als je vragen hebt over je verzekering of de bijdragen.

Ja. De hospitalisatieverzekeringen via Helan bieden bescherming aan je hele gezin. Als gezinsverzekering is het verplicht om iedereen in je gezin mee aan te sluiten, tenzij iemand al een gelijkaardige verzekering heeft. 

“Na 6 dagopnames voor longontstekingen en buisjes in de oren liep de ziekenhuisrekening voor mijn dochter Charlotte serieus op. Maar dankzij Hospitalia heb ik mij daar geen minuut zorgen over gemaakt. We kregen 750 euro terug voor de ziekenhuiskosten, maar ook afspraken bij specialisten, kine en labo-onderzoeken voor en na de opname kregen we vlot en snel terugbetaald.”

Sarah

“Toen de ziekenhuisfactuur binnenkwam, was het toch even schrikken. Erg, hoe snel die kosten oplopen! Maar de terugbetaling via de hospitalisatieverzekering gebeurde heel snel: een hele opluchting.”

Sigrid

“Ik heb bewust gekozen om goed verzekerd te zijn voor hoge erelonen en voor een eenpersoonskamer in het ziekenhuis. Omdat ik al jong aangesloten ben, kon dat bij de Hospitalia-verzekeringen voor een heel betaalbare prijs.”

Evi

“We wisten dat we met Hospitalia Medium goed verzekerd waren: eenpersoonskamer, onderzoeken, medicatie, en nazorg. Gelukkig, want de kosten lopen snel op. Alleen al het supplement voor de eenpersoonskamer was 900 euro.”

Zowie

Meer klanten over Hospitalia Medium

Sarah
Sigrid
Evi
Zowie

Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze producten kun je terecht bij Helan Ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.