nl  fr

Hospitalisatieverzekering Hospitalia

  • Uitstekende prijs-kwaliteit
  • Snelle terugbetaling
  • Bescherming voor, tijdens en na je opname
  • Ook beschermd bij zware ziekte
  • Extra servicepakket Hospitalia Assist
Helan
Wist je dat 1 op 2 Vlamingen de laatste 2 jaar te maken kreeg met een ziekenhuisopname? Met Hospitalia ben je betaalbaar verzekerd bij een operatie, bevalling of ziekte.

Dagopnames, ereloonsupplementen en hoge kosten bij zware ziekte: wij hebben aan alles gedacht. Zelfs voor en na je ziekenhuisopname krijg je terugbetalingen.

Vraag vrijblijvend advies

Wij bellen je binnen de 2 werkdagen op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.
*
*
*
Geef je telefoonnummer zonder leestekens en spaties in
*
*
 

Wat verzekert Hospitalia?

Hospitalia, Hospitalia Medium, of Hospitalia Plus: kies de hospitalisatieverzekering die bij jou past uit onze 3 formules. Elke formule beschermt je optimaal tegen hoge ziekenhuiskosten.

Kies je voor Medium of Plus, dan biedt de extra service Hospitalia Assist je hulp in het huishouden, huiswerkbegeleiding voor je kinderen of opvang voor je huisdier als jij naar het ziekenhuis moet.

Heb jij een Hospitalia-verzekering en heb je een vraag?

Bekijk de veelgestelde vragen
 
 
Hospitalia
vanaf€4,02/ maand
Onze suggestie
Hospitalia Medium
vanaf€6,28/ maand
Hospitalia Plus
vanaf€6,52/ maand
GrensbedragTot 25.000 euro per jaar Geen grensbedrag Geen grensbedrag
Terugbetaling supplementen 100% 200%300%
Eenpersoonskamer
Rooming-in
Dagopname
Voor- en nazorg 30/90 dagen 60/180 dagen 60/180 dagen
Hospitalia Assist
Optie waarborg zware ziektes
Leeftijd bij aansluiting Instap ook na 65 jaarInstap tot 65 jaarInstap tot 65 jaar
 

Hospitalia
De basisverzekering die je beschermt tegen hoge ziekenhuiskosten en toch betaalbaar is. Je bent tot 25.000 euro per jaar verzekerd voor een minimale bijdrage. Zonder leeftijdsbeperking.

vanaf€4,02/ maand

Hospitalia Medium
De comfortverzekering bij een ziekenhuisopname. Rust en privacy in een kamer alleen, uitgebreide voor- en nazorg en extra servicepakket voor, tijdens en na je opname.


vanaf€6,28/ maand

Hospitalia Plus
De meest uitgebreide verzekering. Terugbetalingen tot 300% voor ereloon- en kamersupplementen. De rust van een kamer alleen, een extra servicepakket en extra voor- en nazorg.


vanaf€6,52/ maand


De meeste klanten kiezen voor Hospitalia Medium

  • Uitstekende prijs-kwaliteit
  • Ruime terugbetalingen
  • Comfort van een kamer alleen
  • Servicepakket Hospitalia Assist
 

Wat is niet verzekerd?

  • Toiletartikelen, cosmetica, voeding, wijnen, minerale waters, luxe-uitgaven.
  • Verstrekkingen van esthetische aard.
  • Tandimplantaten en tandprothesen en alle verstrekkingen die daarmee samenhangen.
  • Verstrekkingen van het type ‘verjongingskuur’.
  • Kosten die gepaard gaan met experimentele behandelingen en geneesmiddelen.
  • Kosten die gepaard gaan met medische behandelingen die met opzet gebeuren in het buitenland en waarvoor de adviserend arts van de wettelijke ziekteverzekering geen toestemming gegeven heeft.
  • Kosten onderworpen aan de btw.

Verzekerd via je werkgever? Denk zeker aan een wachtpolis.


Dankzij wachtpolis Hospitalia Continuïteit ben je nu al extra beschermd tegen hoge ziekenhuiskosten, bovenop de verzekering via je werkgever. En je blijft ook later betaalbaar verzekerd, bij een jobwissel, en zelfs na je pensioen.

Nu al extra terugbetalingen

Levenslang betaalbaar verzekerd

Sluit nu aan en betaal later tot 40% minder

Hospitalia
vanaf€2,86/ maand
 

“Na 6 dagopnames voor longontstekingen en buisjes in de oren liep de ziekenhuisrekening voor mijn dochter Charlotte serieus op. Maar dankzij Hospitalia heb ik mij daar geen minuut zorgen over gemaakt. We kregen 750 euro terug voor de ziekenhuiskosten, maar ook afspraken bij specialisten, kine en labo-onderzoeken voor en na de opname kregen we vlot en snel terugbetaald.”
Sarah

 

Een antwoord op je vragen

Om te kunnen aansluiten bij Hospitalia, moet je ook klant zijn bij Helan Ziekenfonds.

Veranderen van ziekenfonds is heel eenvoudig. Vul het formulier hierboven in en wij regelen je overstap met je huidige ziekenfonds.

Ziekenhuisopnames worden steeds korter. Om je herstel thuis te vergemakkelijken reken je op Hospitalia Assist, de bijstand van Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Het dienstenpakket omvat tot 1.000 euro extra hulp per opname of behandeling van een zware ziekte, en dit tot 2 keer per jaar.

  • Thuiszorg: hulp in huis, oppas voor kinderen of huisdieren, oppas eerste nacht na opname.
  • Vervoer: niet-dringend medisch vervoer en vervoer voor kinderen.
  • Ambulance: dringend vervoer via de dienst 100/112 waaruit een ziekenhuisopname volgt.
  • Andere: tolk en psychologische bijstand.

Word je ernstig ziek, dan kan je met deze waarborg op tot 7.000 euro extra per jaar rekenen. Deze terugbetalingen zijn bedoeld voor een reeks medische kosten buiten een ziekenhuisopname, zoals consultaties bij de specialist en geneesmiddelen. De optie waarborg zware ziekten kan je al vanaf 0,70 euro per maand aan je Hospitalia-verzekering toevoegen. Ze is niet verplicht, maar we raden ze wel sterk aan. Liefst zo vroeg mogelijk. Want na de diagnose van een zware ziekte, kan je de optie niet meer aan je verzekering toevoegen. Minstens 31 erkende ernstige ziekten en aandoeningen komen in aanmerking voor terugbetaling via de waarborg.

Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf je aansluiting die je moet overbruggen voor je terugbetalingen kan krijgen. Voor Hospitalia, Hospitalia Medium en Hospitalia Plus is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Hospitalia Continuïteit is een wachtpolis, en heeft geen wachttijd. Ook als je al een gelijkaardige verzekering hebt, en overstapt naar een verzekering via Helan, vervalt de wachttijd.

De wachttijd vervalt inderdaad als je al een gelijkaardige verzekering hebt voor je overstap naar Hospitalia, Hospitalia Medium of Hospitalia Plus.

Dat kan. Voor Hospitalia Medium en Hospitalia Plus kan je maar aansluiten tot en met 64 jaar. Maar voor Hospitalia is de leeftijd van instap onbegrensd. Zo kan je op elk moment van je leven op bescherming rekenen.

Voor Hospitalia Medium en Hospitalia Plus is er geen jaarplafond. Hoe hoog de kosten van je opname ook oplopen, je zal nooit een groot deel zelf moeten betalen. Voor Hospitalia is een ruim jaarplafond van 25.000 euro van toepassing.

Hospitalia: tot €25.000

Hospitalia Medium: geen plafond

Hospitalia Plus: geen plafond

 
Helan

Helemaal gerust met Hospitalia

Hospitalia, Hospitalia Medium, of Hospitalia Plus: kies de hospitalisatieverzekering die bij jou past uit onze 3 Hospitalia-formules.


Heb je nog vragen? Vul het formulier in en wij contacteren je binnen de 2 werkdagen. We geven je graag vrijblijvend advies op maat van jouw situatie.



Vraag vrijblijvend advies

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij geven je gegevens niet door aan derden. Door het invullen van het formulier ga je akkoord met de privacy policy van Partena Ziekenfonds. Tot aan de inwerkingtreding van de fusie tussen Partena Ziekenfonds en OZ wordt de website helan.be beheerd door Partena Ziekenfonds en zijn bijgevolg de privacyverklaringen (https://www.partena-ziekenfonds.be/nl/advies-op-maat/juridische-informatie/privacyverklaringen) van Partena Ziekenfonds van toepassing.

Partena Ziekenfonds is verzekeringsagent (CDZ- nr. 5006c) voor “MLOZ Insurance”, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629) erkend onder nr. CDZ 750/01 (voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Belgisch recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van dit contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Partena Ziekenfonds de Ombudsman van de Verzekeringen.

OZ501, verzekeringsagent (n° CDZ 5001) voor "MLOZ Insurance", de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen , RPR Brussel (422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Je vindt de infofiches van elk product hier: https://www.oz.be/infofiches-verzekeringen Het Belgisch recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van de contracten is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van OZ via ombudsman@oz.be of de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman.as). Voor meer informatie over de aansluiting bij de product(en) kunt u terecht bij uw ziekenfonds.