Huishoudhulp

Partena & OZ Poets- en Strijkhulp neemt 2 dienstenchequebedrijven over

Gent, 1 oktober 2021 – Partena en OZ Poets- en Strijkhulp – dat vanaf januari 2022 verdergaat onder de naam ‘Helan Huishoudhulp’ – nam recent twee dienstenchequebedrijven over in de Vlaamse Ardennen en de Kempen. Het bedrijf heeft voortaan zo meer dan 3.600 huishoudhulpen in dienst en 4 strijkshops verspreid over Vlaanderen. Partena en OZ Poets- en Strijkhulp verankert daarmee stevig zijn positie in de top tien van Vlaamse dienstenchequebedrijven. Als enige socialprofitspeler in die top tien zet het bedrijf sterk in op duurzame tewerkstelling.

Overnames in Oost-Vlaanderen en Antwerpen

Op 1 oktober nam Partena en OZ Poets- en Strijkhulp het Zottegemse ‘Poetshulp Zuid-Oost-Vlaanderen’ officieel over. Voor dat bedrijf, dat ook een strijkshop heeft, werken honderd huishoudhulpen en drie bedienden. Pascal De Corte, zaakvoerder van Poetshulp Zuid-Oost-Vlaanderen was op zoek naar een professionele en menselijke partner en vond die in Partena en OZ Poets- en Strijkhulp. “De dienstenchequesector staat voor zeer grote uitdagingen. Door in zee te gaan met Partena & OZ komen onze medewerkers in een warme omgeving terecht waar het welzijn van de medewerkers eveneens geen loos begrip is. Er wordt ook stabiliteit en werkzekerheid geboden en er zijn veel kansen, bijvoorbeeld om door te groeien naar poetscoach, verzorgende of kinderbegeleider.”

In de zomer nam het toekomstige Helan Huishoudhulp ook al ‘Puur Dienstencheques’ uit het Antwerpse Herenthout over, met eveneens 106 poetshulpen en twee bedienden in dienst en een strijkshop.

Nog op zoek naar 850 nieuwe huishoudhulpen

Met beide overnames verankert Partena en OZ Poets- en Strijkhulp stevig zijn positie in de top tien van Vlaamse dienstenchequebedrijven. Het toekomstige Helan Huishoudhulp heeft nu meer dan 3.600 huishoudhulpen en honderd bedienden in dienst en 4 strijkshops. Om alle klantenaanvragen te kunnen invullen, zoekt het bedrijf nog bijkomend 850 nieuwe krachten.

“We zijn de enige socialprofitspeler in de top tien van grootste Vlaamse dienstenchequebedrijven. Dat betekent dat wij toch anders te werk gaan”, aldus Benjamin Tegenbos, directeur Partena & OZ Poets- en Strijkhulp. “Belangrijker dan groei zelf is de manier waarop we groeien. We willen gaan voor duurzame tewerkstelling en een kansenbeleid. Winst vloeit steeds terug naar de organisatie, waardoor we blijvend kunnen inzetten op het verbeteren van onze klantentevredenheid en het welzijn van onze 3.700 medewerkers.”

Over Helan

Helan is ontstaan uit OZ Groep en Partena Ziekenfonds, Kinderopvang en Houshoudhulp.  De fusie startte in 2021 en zal compleet zijn op 1 januari 2022 wanneer de ziekenfondsen samengaan. In totaal werken 5.000 werknemers voor de sociale ondernemer, die hoofdzetels heeft in Wilrijk, Gent en Brugge.
•    Helan Onafhankelijk Ziekenfonds is het op twee na grootste ziekenfonds van Vlaanderen en heeft eveneens eigen betaalbare tand- en hospitalisatieverzekeringen.
•    Bij de vzw Helan Huishoudhulp werken meer dan 3.500 huishoudhulpen met dienstencheques.
•    De vzw Helan Kinderopvang heeft 51 kinderdagverblijven en 85 onthaalhouders onder zijn hoede, en vangt meer dan 2.200 kinderen op. Er zijn 470 medewerkers. Daarmee is Helan één van de grote actoren in de kinderopvang in Vlaanderen.
•    Helan Thuiszorg en Helan Kraamzorg bieden zorg thuis voor wie ziek, ouder of revaliderend is.
•    Ook Heyo, een fusie van Idee Kids en Kriebels en Kuren van OZ, behoort tot de Helan groep. Bij Heyo nemen jaarlijks zo’n 37.000 kinderen en jongeren, van overal in Vlaanderen, deel aan vakantiekampen met en zonder overnachting. Het kan daarvoor beroep doen op 3.500 monitoren.

Neem voor meer contact op met:
Sarah Masschelein, woordvoerster Helan.

Of contacteer ons via deze link.