Terugbetaling van dringende zorgen in het buitenland

Werd een terugbetaling geweigerd omdat er gegevens ontbreken of niet correct zijn op je aanvraag? Bezorg ons hier de nodige extra informatie. 

Verzamel je documenten

  • Het terugbetalingsformulier en/of de bewijsstukken waar we naar vroegen in de brief die je van ons kreeg.
  • Opgelet! Facturen en getuigschriften voor verstrekte hulp, zoals doktersbriefjes, kun je ons helaas niet digitaal bezorgen: stuur de originele documenten per post naar Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5 in 2610 Wilrijk.

Stuur ze door

  • Scan het terugbetalingsformulier en/of de bewijsstukken.
  • Scan ook de keerzijde van je documenten.
  • Sluit deze pagina pas af als je documenten volledig opgeladen zijn.

Volg je dossier op

  • Je krijgt een e-mail als we je documenten goed ontvangen hebben.
  • Volg je dossier op via de Mijn Helan app (mobiel) of via Mijn Helan (desktop).

Hou bij het opladen van je documenten rekening met: 

Grootte: max. 5 MB per bestand en 20 MB in totaal. 
Bestandstype: enkel .doc, .docx, .pdf, .jpg, .jpeg of .png.

Is je document te groot? Je kan het bestand kleiner maken via deze link

Bezorg ons je documenten

* Verplicht in te vullen velden


Voeg je bestand(en) toe.
Maximum 4 bestand(en) niet groter dan 5 Mb

Meer dan 4 bestanden toevoegen? Vul een nieuw formulier in om bijkomende bestanden door te sturen.



Terugbetaling

Goed om te weten

Bij Helan ziekenfonds maken we het je graag zo makkelijk mogelijk. Ook voor je terugbetalingen. Maar hoe vraag je ze precies aan? 

Meer over terugbetalingen

Volg alles netjes op via Mijn Helan

Je gezinssamenstelling wijzigen, terugbetalingen opvolgen, documenten aanvragen, je dossier bekijken: het kan altijd en overal via Mijn Helan.

Naar Mijn Helan