Helan Kinderopvang neemt kinderdagverblijf ‘De Katjes’ over

Helan Kinderopvang neemt kinderdagverblijf ‘De Katjes’ in Tervuren over. ‘De Katjes’ biedt plaats aan 44 kinderen tot en met drie jaar. De kinderopvang heeft 10 personeelsleden in dienst, die er aan de slag blijven. De overname, die van kracht is gegaan op 1 oktober 2023, gebeurt met veel respect voor de eigenheid en kennis van ‘De Katjes’. Hiermee breidt Helan Kinderopvang haar netwerk uit tot 64 kinderdagverblijven en verruimt het haar dienstenaanbod in Tervuren.

Helan Kinderopvang heet een nieuw familielid welkom. De kinderopvangorganisator neemt kinderdagverblijf ‘De Katjes’ in Tervuren over. Die biedt sinds 1994 opvang voor 44 baby’s en peuters tussen 0 en 3 jaar in een gezellige, familiale sfeer en is gelegen in de Hippolyte Boulengerlaan 7.A De overname van ‘De Katjes’ gebeurt op vraag van de huidige eigenaar, gezien het dagelijks bestuur voornamelijk door vrijwilligers werd gerund. ‘De Katjes’ en Helan Kinderopvang delen een bredere kijk op hun beroep, waarbij kinderopvang meer is dan opvang alleen en er veel aandacht gaat naar de groei van de kindjes. De volledige inkanteling binnen de Helan familie zal volledig afgewerkt zijn tegen 1 januari 2024

Robert Steuts Afgevaardigd bestuurder van ‘De Katjes’

Toen de beslissing was gevallen om het leidinggevende stokje door te geven, zagen we in Helan Kinderopvang meteen een potentiële partner die oog heeft voor de groei van zowel de kinderen als de medewerkers. We staan op één lijn wat betreft de pedagogische waarden die Helan hanteert. Daarnaast vonden we het belangrijk dat ons huidige team op hun post kon blijven. We hebben er alle vertrouwen in dat onze medewerkers bij Helan in een fijne organisatie terechtkomen met een sterke toekomstvisie.

Met de overname van ‘De Katjes’ breidt Helan haar opvangplaatsen uit. De regio Tervuren is bovendien geen onbekend terrein voor de vzw. Sinds december 2017 voorziet Helan ook opvang in het kinderdagverblijf ‘Tovereik’, verbonden aan het woonzorgcentrum ‘Zoniën’. Nu de vzw ook ‘De Katjes’ mag welkom heten in de Helan-familie, staat de teller in totaal op 64 kinderdagverblijven.

Duurzame groei met oog voor de toekomst

De continue expansie van Helan Kinderopvang versterkt de bredere kijk op welzijn van Helan, die als zorgorganisatie haar klanten helpt om hun levenskwaliteit te verbeteren via een totaalpakket aan diensten, waaronder naast kinderopvang ook een ziekenfonds, extra verzekeringen, huishoudhulp, thuiszorg, vakantiekampen en een zorgwinkel.

Filip Standaert Directeur Kinderopvang

Kwalitatieve, veilige en gezonde kinderopvang is een steunpilaar in onze samenleving, en een doel waar we elke dag naar streven in Vlaanderen voor zowel kinderen, ouders als medewerkers.