Doorlopend betaalbaar verzekerd dankzij wachtpolis Hospitalia Continuïteit

  • Verzekerd bij pensioen, ontslag of nieuwe job.
  • Overstap zonder wachttijd of medische vragenlijst.
  • Geen leeftijdsbegrenzing of extra bijdrage.
  • Tot € 50 per dag extra bij een opname via de verzekering van je werkgever.
  • Bekijk wat wel en niet verzekerd is

“Toen onze dochter Silke bijna afgestudeerd was, zocht ik een hospitalisatieverzekering voor haar. Een vriendin raadde mij aan om wachtpolis Hospitalia Continuïteit te nemen, bovenop de hospitalisatieverzekering van mijn werk: zo kon Silke voordelig en zonder extra vragenlijst instappen bij Hospitalia Medium als ze alleen ging wonen.”

“Dankzij Hospitalia Continuïteit zijn mijn man en ik ook zeker van een betaalbare verzekering na ons pensioen. En toen mijn man een knieprothese nodig had, ontdekten we dat Continuïteit nu al een extra terugbetaling voorziet. Dat is mooi meegenomen!”

Vraag vrijblijvend advies

Wij bellen je binnen de 2 werkdagen op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.

* Verplicht in te vullen velden


Wat verzekert Hospitalia Continuïteit?

Een naadloze overstap

Wat de reden ook is, als de groepsverzekering via je werkgever stopt, ben je met Hospitalia Continuïteit meteen weer verzekerd.

Icon

Aanvullende terugbetalingen

Word je opgenomen in het ziekenhuis? Je krijgt tot 50 euro extra per opnamedag voor de kosten die de polis van je werkgever niet dekt.

Icon

Wat verzekert Hospitalia Continuïteit niet?

  • De opnamefacturen waarvoor de collectieve verzekering geen tegemoetkoming heeft toegekend.

Ideale aanvulling op je polis via het werk.

Een hospitalisatieverzekering via je werkgever, dat is mooi meegenomen. Maar wat als je met pensioen gaat, van werk verandert of ontslagen wordt? Dan stopt de polis van je werkgever en ben je niet meer beschermd tegen hoge kosten bij een ziekenhuisopname.

Wachtpolis Hospitalia Continuïteit beschermt je levenslang. Stopt de groepsverzekering van je werkgever, dan ben jij dezelfde dag alweer betaalbaar verzekerd via onze hospitalisatieverzekeringen. Geen wachttijd, geen medische vragenlijst en geen extra kosten. En je rekent nu alvast op extra terugbetalingen bij hospitalisatie. 

Al 753.801 klanten kiezen voor onze Hospitalia. Wil jij ook helemaal gerust zijn?

Vraag vrijblijvend advies

Praktische vragen en antwoorden

Hospitalia Continuïteit is een wachtpolis. Dat is een verzekering die ervoor zorgt dat je de voorwaarden van de hospitalisatieverzekering via je werkgever kan verderzetten na je pensioen, ontslag of als je van werk verandert. Concreet hoef je dus geen nieuwe aanvraag te doen bij je overstap naar een Hospitalia-verzekering. Zo kan je bijvoorbeeld niet uitgesloten worden voor terugbetalingen in verband met een bestaande aandoening als je de diagnose tijdens de looptijd van je groepsverzekering kreeg.

Dit kan snel en eenvoudig via Mijn Helan, je online ziekenfonds op pc of smartphone. Vul de tegemoetkomingsaanvraag in en voeg daar een bewijs van de terugbetalingen van je groepsverzekering aan toe. Wij doen de rest.

Komt je pensioen piepen aan de horizon, of verander je van werk? Laat ons weten dat de groepsverzekering van je werkgever zal worden stopgezet, en naar welke verzekering je wil overstappen: Hospitalia, Hospitalia Medium of Hospitalia Plus. Dit alles kan eenvoudig en snel via Mijn Helan, je online ziekenfonds op pc of smartphone. Wij zorgen dan voor een naadloze overstap.

Hospitalia Plus heeft een wachttijd van zes maanden. Stopt de groepsverzekering via je werkgever in die periode? Dan wordt de rest van je wachttijd overgedragen naar de wachttijd van zes maanden voor Hospitalia, Hospitalia Medium of Hospitalia Plus. Verander je bijvoorbeeld van job drie maanden na je aansluiting bij Hospitalia Continuïteit, dan zal er bij je overstap naar een van de Hospitalia-verzekeringen nog een wachttijd van drie maanden gelden. 

Wachtpolis Hospitalia Continuïteit

Goed om te weten

De meeste groepsverzekeringen via de werkgever beschermen je hele gezin. Hospitalia Continuïteit doet dat ook. Je kind, je partner en jijzelf. Jullie blijven allemaal verzekerd als de hospitalisatieverzekering van je werkgever wegvalt. Zo ben je écht helemaal gerust.

Vraag vrijblijvend advies

Wat zijn de voorwaarden?

Benieuwd wat de verzekering Hospitalia Continuïteit precies inhoudt?

Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf het moment van je aansluiting die je moet overbruggen voor je effectief van terugbetalingen kan genieten. Voor alle Hospitalia-verzekeringen is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Ook voor Hospitalia Continuïteit. Concreet ben je dus vanaf de 6de maand na je aansluiting effectief verzekerd.

Je kan je verzekering op elk moment stopzetten met een opzegtermijn van minstens 1 maand. De termijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop je je verzekering hebt opgezegd met een aangetekende brief. 

Als je aansluit bij Hospitalia Continuïteit, vul je een medische vragenlijst in. Op basis daarvan kan de medische adviseur beslissen om je aansluiting te aanvaarden met een beperking of uitsluiting voor terugbetalingen in verband met de aandoening. Word je opgenomen om een andere reden dan de aandoening vermeld in de medische vragenlijst, dan worden de kosten wel (volledig) terugbetaald. 

Je kan aansluiten bij Hospitalia Continuïteit tot je 64ste. Wel is het raadzaam om zo vroeg mogelijk bij de wachtpolis aan te sluiten. Want hoe jonger je bent op het moment van aansluiten, hoe minder je betaalt.

“Dankzij Hospitalia Continuïteit zijn we zeker van een betaalbare verzekering na ons pensioen. En toen mijn man een knieprothese nodig had, ontdekten we dat Continuïteit ook nu al een extra terugbetaling voorziet. Dat is mooi meegenomen!”

Ilse

Helan Ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze producten kun je terecht bij Helan Ziekenfonds.