Ontvang vrijblijvend advies over Hospitalia Medium
Wij bellen je zo spoedig mogelijk op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.
Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
1 op 2 Vlamingen had de laatste 2 jaar met een ziekenhuisopname te maken. Dankzij Hospitalia Medium hoef je je geen zorgen te maken om je ziekenhuisfactuur. Voordelige premie vanaf €6,94.
Word je opgenomen in het ziekenhuis, reken dan op comfort. De rust van een éénpersoonskamer, uitgebreide voor- en nazorg en extra hulp (Hospitalia Assist) na je opname.
Met Hospitalia Medium ben je betaalbaar verzekerd bij een operatie, bevalling of ziekte. Dagopnames, ereloonsupplementen en hoge kosten bij zware ziekte: wij hebben aan alles gedacht. Zelfs voor en na je ziekenhuisopname krijg je terugbetalingen.
Hospitalia Assist is geen optie of waarborg, maar een bijstand. En die zit helemaal inbegrepen in je verzekering Hospitalia Medium. Zonder extra kosten. Je krijgt tot twee keer per jaar tot 1.000 euro voor hulp in huis, een oppas of medisch vervoer.
Wij bellen je zo spoedig mogelijk op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.
De rust van een eenpersoonskamer
Bij een opname met overnachting kies je zonder zorgen voor de rust en privacy van een eenpersoonskamer. Want Hospitalia Medium betaalt de kamer- en ereloonsupplementen in een eenpersoonskamer terug.
Verblijf je in een Belgisch ziekenhuis dat ereloonsupplementen van meer dan 200% aanrekent in vergelijking met het overeenkomstentarief, dan is er een franchise van 150 euro voor elke meerdaagse opname. Bekijk de lijst met ziekenhuizen die meer dan 200% ereloonsupplementen aanrekenen.
Voor- en nazorg
Soms heb je extra zorgen nodig voor en na een opname. Ook die krijg je terugbetaald: medische kosten verbonden aan je ziekenhuisopname worden tot 60 dagen voor en 180 dagen na de opname terugbetaald.
Reken op terugbetalingen voor:
Hospitalia Assist
Bijstand thuis voor, tijdens en na je opname of als je ernstig ziek bent. Je krijgt tot twee keer per jaar 1.000 euro voor hulp thuis.
Ziekenhuisopnames worden steeds korter. En thuis in alle rust kunnen herstellen is niet vanzelfspreken. Met Hospitalia Medium kan je vertrouwen op extra ondersteuning voor, tijdens of na je ziekenhuisopname, of bij zware ziekte.
Welke diensten zijn inbegrepen?
Optie waarborg zware ziekte
Mocht je ernstig ziek worden, dan is de optie waarborg zware ziekten een grote meerwaarde. Je krijgt tot 7.000 euro per jaar extra voor medische kosten die niet verbonden zijn aan een opname in het ziekenhuis.
Krijg je na je aansluiting bij Hospitalia een van de 31 erkende zware ziekten en heb je deze optie niet, dan krijg je alleen de medische kosten verbonden aan je opname terugbetaald. Je loopt zo tot 7.000 euro extra per jaar mis.
De waarborg kan vanaf het moment van de diagnose niet meer aan je verzekering worden toegevoegd. Dus is het verstandig om ze al bij je aansluiting mee te nemen. Dit kan al vanaf 0,30 euro per maand.
Meer terugbetalingen
Hospitalia Medium biedt terugbetalingen voor de verblijfskosten van een opname. Maar ook voor andere kosten die de wettelijke ziekteverzekering niet vergoedt. Denk aan rooming-in, ziekenvervoer en thuisbevalling.
Terugbetaling voor onder andere:
Hier vind je een overzicht van verstrekkingen die Hospitalia niet verzekert. Wil je graag meer informatie? Vraag vrijblijvend advies.
Hoeveel je exact voor een hospitalisatieverzekering betaalt, hangt af van de formule, je leeftijd, het aantal personen in je gezin en de opties die je bij de verzekering neemt. De hospitalisatieverzekeringen via Helan zijn toegankelijk voor iedereen, dankzij de verschillende formules op maat van je noden. Op deze pagina vind je meer informatie over de prijs van de Hospitalia-formules.
Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf je aansluiting die je moet overbruggen voor je terugbetalingen kan krijgen. Bij Helan is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Een zwangerschap en bevalling is een uitzondering. Hier kan een wachttijd tot 9 maanden van toepassing zijn.
Maar nood breekt wet natuurlijk. Heb je dringende medische zorgen nodig na een ongeval? Dan schrappen we de wachttijd. En ook als je voor je aansluiting al een gelijkaardige polis had, vervalt de wachttijd.
Aansluiten bij een van onze verzekeringen kan inderdaad alleen als je klant bent bij Helan ziekenfonds. Klant worden doe je snel en eenvoudig online. Bij je aanvraag regel je dan meteen de aansluiting van je verzekering. En goed om te weten: had je ervoor al een gelijkaardige verzekering? Dan wordt je wachttijd geschrapt.
Elke hospitalisatieverzekering heeft een medische vragenlijst bij de aanvraag, ook de verzekeringen via Helan. Dat is een vragenlijst in het kader van je medische geschiedenis.
Voor bepaalde medische aandoeningen wordt na het invullen nog een medisch verslag opgevraagd. Dit verslag kan je verkrijgen bij je huisarts of behandelende arts, en bezorg je terug aan het ziekenfonds. Aan de hand hiervan wordt beslist of je voor deze bestaande medische aandoening een beperking toegewezen krijgt voor de verzekering. We raden je aan om deze lijst altijd naar waarheid in te vullen. Als blijkt dat de medische vragenlijst onjuistheden bevat of onvolledig is, zal een uitkering geweigerd worden.
Vroeg je een verzekering aan bij je overstap naar Helan van een ander ziekenfonds? Dan mogen we je dossier, en dus ook je verzekering, pas opnemen op de eerste dag van elk kwartaal. Dus op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Die termijnen zijn wettelijk bepaald. Deed je de aanvraag om klant te worden bijvoorbeeld op 6 februari? Dan heeft je vorige ziekenfonds de tijd tot 1 april om jouw dossier af te sluiten. Vanaf dan ben je aangesloten bij Helan en is ook je verzekering in orde.
Je kan tot en met je 65ste aansluiten bij Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Voor Hospitalia geldt geen leeftijdsbegrenzing. Je kan aansluiten op elke leeftijd.
Als je aansluit bij een van de Hospitalia-formules, vul je een medische vragenlijst in. Op basis daarvan kan de medische adviseur beslissen om je aansluiting te aanvaarden met een beperking of uitsluiting voor terugbetalingen in verband met de aandoening. Word je opgenomen om een andere reden dan de aandoening vermeld in de medische vragenlijst, dan worden de kosten wel terugbetaald.
Je kan je verzekering op elk moment stopzetten met een opzegtermijn van minstens 1 maand. De termijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop je je verzekering hebt opgezegd. Een standaard opzegformulier vind je in Mijn Helan. Dit kan je aangetekend per post versturen naar: Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk. Je kan je brief ook afgeven in je Helan kantoor of opladen via ons contactformulier.
Denk goed na vooraleer je je verzekering wil stopzetten. Een ziekenhuisopname wordt steeds duurder, ook voor en na een opname lopen de kosten hoog op. Dankzij onze hospitalisatieverzekering kan je op beide oren slapen als je opgenomen wordt en vermijd je financiële zorgen na een (onverwachte) ziekenhuisopname. Maak een afspraak met een adviseur als je vragen hebt over je verzekering of de bijdragen.
Ja. De hospitalisatieverzekeringen via Helan bieden bescherming aan je hele gezin. Als gezinsverzekering is het verplicht om iedereen in je gezin mee aan te sluiten, tenzij iemand al een gelijkaardige verzekering heeft.
Helan is een onafhankelijk ziekenfonds. Maar er is meer. Wij hebben een bredere kijk op jouw welzijn.
Daarom kan je als klant ook vertrouwen op alle andere diensten van onze welzijnsgroep: onze tand- en hospitalisatieverzekering, thuis- en kraamzorg, huishoudhulp, kinderopvang, zorgmateriaal en vakantiekampen.
Samen zijn we er voor jou. Samen zijn we Helan, helemaal welzijn.
Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze producten kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.