Ga naar de hoofdinhoud

Helan, ook voor bedrijven en HR-diensten de logische keuze

Samen zorgen we dat jouw internationale medewerkers snel en zorgeloos aangesloten zijn.

  • Minder administratie voor jouw HR-team
  • Duidelijke begeleiding in verschillende talen
  • Eén aanspreekpunt voor HR en medewerker
  • Volledige welzijnsgroep onder één dak

Wat je medewerker krijgt dankzij Helan Onafhankelijk ziekenfonds

  • Snelle terugbetalingen van medische kosten
  • Uitkering bij ziekte
  • Meer dan €500 aan voordelen voor gezondheid
  • Meer dan €1.000 aan babyvoordelen
  • Meer dan €3.000 aan gezinsvoordelen
  • Betaalbare hospitalisatie- en tandverzekering

👉 Voor slechts €10,30 per maand

Vraag vrijblijvend advies

Benieuwd hoe je nog meer uit je aansluiting bij Helan haalt? Vul je gegevens in en we maken samen vrijblijvend de vergelijking!

* Verplicht in te vullen velden

Contacteer je meertalig aanspreekpunt

Als internationaal profiel of bedrijf kan je bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds rekenen op een vaste, meertalige accountmanager voor snelle ondersteuning.

Klantenadvisuers B2B

Nannerl Coeckelbergh

Telefoon: +32 492 23 34 44

E-mail: Nannerl.Coeckelbergh@helan.be

 

Bo Hens

Telefoon: +32 492 23 33 99

E-mail: Bo.Hens@helan.be

 

Veronique Vissers

Telefoon: +32 492 23 34 34

E-mail: Veronique.Vissers@helan.be

Accountmanagers B2B

Sita Papen

Telefoon: +32 492 23 33 91

E-mail: Sita.Papen@helan.be

 

Nathalie Verschueren

Telefoon: +32 492 23 34 13

E-mail: Nathalie.Verschueren@helan.be

 

Sarah L’Hopital

Telefoon: +32 496 59 95 92

E-mail: Sarah.LHopital@helan.be

Praktische vragen en antwoorden over de aansluiting

Ja, wie in België woont of werkt, moet zich verplicht bij een Belgisch ziekenfonds aansluiten. Dit is nodig om in geval van een ziekte, ongeval of zwangerschap op financiële hulp te kunnen rekenen. In sommige gevallen is de inschrijving bij een Belgische mutualiteit zelfs noodzakelijk om een visum aan te vragen.

Nadat de buitenlandse medewerkers het formulier hebben vervolledigd, kijken wij het dossier na. Zodra alles in orde is, ontvangen ze digitaal hun bewijs van aansluiting. In sommige gevallen hebben ze dit nodig voor hun visumaanvraag.

Onze accountmanagers kunnen medewerkers sowieso in het Nederlands, Frans en Engels begeleiden. Indien nodig schakelen we extra taalondersteuning in, zodat iedereen zich begrepen voelt.

Ja. We voorzien kant-en-klaar informatiemateriaal zoals checklists, onepagers en brochures die uitleggen hoe de Belgische gezondheidszorg werkt, wat de voordelen zijn van de Belgische sociale zekerheid en welke hulp er mogelijk is bij ziekte, zwangerschap of een ongeval. Alles is duidelijk, visueel en meertalig opgesteld.

Dan kunnen ze rechtstreeks contact opnemen met Helan via jullie accountmanager of onze meertalige klantendienst. We begeleiden hen stap voor stap, zodat jij daar geen extra opvolging voor hoeft te doen.

Papa kust en knuffelt zijn twee zoontjes uitgebreid

“Ik denk dat veel mensen niet weten waarvoor ze allemaal een terugbetaling kunnen krijgen. Af en toe scrol ik door de Helan App op zoek naar nieuwe of vergeten voordelen. Mijn vrouw en ik hebben sowieso een fitnessabonnement en houden van wellness. Dure hobby’s die dankzij de terugbetaling tot 50 euro voor sport en tot 25 euro voor wellness betaalbaar blijven.”

Maxime 38 jaar
Mama knuffelt innig haar baby

“Na mijn bevalling wou ik vooral meer met mijn kindje en minder met het huishouden bezig zijn. Dankjewel, kraamzorg! Daarnaast wou ik zolang ik thuis was borstvoeding geven, maar ook de papa af en toe zijn momentje met de baby gunnen (lacht). Afkolven was een goeie tussenoplossing. Zeker omdat je dankzij Helan voordelig een afkolftoestel kunt huren.”

Meike 29 jaar
Mama en zoon spelen een spelletje aan een lage tafel

“Bij de jaarlijkse inschrijving in de sportclub ontvang je meteen het aanvraagformulier. Het enige wat je nog moet doen, is een kleefzegel kleven, een foto maken en alles via Mijn Helan App doorsturen. Je ontvangt een e-mail dat de terugbetaling is aangevraagd en binnen een week staat het bedrag op je rekening.”

Kelly 44 jaar
Mama legt arm om schouder zoon

“Naast de sterke verzekeringen is Helan natuurlijk ook bekend om de vele voordelen. Zowel mijn zoontje als ikzelf sporten dus het sportvoordeel tot 50 euro is zeer welkom. Maar ook van de extra terugbetalingen bij de logopedist, psychotherapeut en kinesist voor Leon en mezelf maak ik dankbaar gebruik.”

Emilie 48 jaar

Meer klanten over Helan

Papa kust en knuffelt zijn twee zoontjes uitgebreid
Maxime
Mama knuffelt innig haar baby
Meike
Mama en zoon spelen een spelletje aan een lage tafel
Kelly
Mama legt arm om schouder zoon
Emilie

De vermelde voordelen en diensten voor ziekenfondsklanten zijn enkel geldig voor klanten van Helan Onafhankelijk ziekenfonds die in orde zijn met de bijdragen aanvullende diensten. Info en voorwaarden op www.helan.be/voordelen. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.

Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.