Zo meld je ons vragen, bedenkingen of klachten

Suggesties, bedenkingen en klachten over de dagelijkse werking van het ziekenfonds, of over het beheer en uitvoering van de verzekeringsproducten Hospitalia, Dentalia en Medicalia bespreek je bij voorkeur eerst met onze medewerkers.

meldpunt klachten

Praat eerst met een medewerker 


Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten? Neem dan eerst contact op met je ziekenfonds via:

Stuur ons een email

 

Telefonisch op T. 02 218 22 22 (maandag-donderdag: 8u30-17u - vrijdag: 8u30-16u30).

Vragen over je ziekenfonds of verzekering? Klik hier.

Geraak je er samen niet uit

Lukt het niet om een oplossing te vinden samen met onze medewerkers? Dan kan je terecht bij onze ombudsman. Elke reactie van een Helan klant is belangrijk voor ons. Samen met jou gaan we op zoek naar de beste oplossing. Op basis van je suggesties of klachten kan de ombudsman aanbevelingen doen aan Helan Ziekenfonds, opdat de dienstverlening kan verbeterd worden. Let wel: informatieve vragen over de terugbetalingen of je ziekenfondsdossier kan de ombudsman niet behandelen, hiervoor kan je terecht bij je ziekenfonds.

Hoe dien je een suggestie of een klacht in:

  • Door het suggestieformulier in te vullen.
  • Via de post op volgend adres: Helan Onafhankelijk ziekenfonds - t.a.v. Ombudsman - Boomsesteenweg 5 in 2610 Wilrijk.

Vergeet niet om je klantnummer en je contactgegevens mee te sturen. Vermeld ook graag welk antwoord je reeds ontvangen hebt van een medewerker in verband met je probleem.

Bescherming van je privacy

Specifieke vragen over de bescherming van je persoonlijke gegevens, kan je melden via deze pagina