Ontvang vrijblijvend advies over Hospitalia Medium
Wij bellen je zo spoedig mogelijk op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.
Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
"Ik heb gekozen voor een Hospitalia-verzekering omdat mijn ouders er altijd tevreden over waren. Na mijn eerste bevalling was ik heel tevreden over de service en de snelle terugbetaling. Ik heb de factuur van het ziekenhuis meteen aan Helan bezorgd, en de terugbetaling was al gebeurd nog voor ik de factuur aan het ziekenhuis moest betalen. Ik heb dat bedrag dus nooit moeten voorschieten. En op een paar euro’s na heb ik alles teruggekregen. Zelfs de prenatale kine was inbegrepen."
Wij bellen je zo spoedig mogelijk op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.
Bij een opname met overnachting kies je zonder financiële zorgen voor de rust en privacy van een kamer alleen.
Doktersconsultaties, geneesmiddelen, kinesitherapie... Soms heb je extra zorgen nodig voor en na een opname. Ook die krijg je terugbetaald.
Bijstand thuis voor, tijdens en na je opname of als je ernstig ziek bent. Je krijgt tot twee keer per jaar 1.000 euro voor hulp thuis.
Met Hospitalia Medium ben je zonder jaarlijks grensbedrag verzekerd voor de meeste kosten van een opname in het ziekenhuis. Ook bij een opname in het buitenland.
Pas als je ze nodig hebt, besef je hoe belangrijk een hospitalisatieverzekering is. Dankzij Hospitalia Medium kan je op elk moment gerust zijn: als iemand in je gezin in het ziekenhuis terecht komt, hoef je je geen zorgen te maken om de kosten. En dan gaat het niet alleen om een vlotte terugbetaling van je opnamekosten. Dankzij Hospitalia Assist reken je bij hospitalisatie ook op een kinderoppas, opvang voor je huisdier en hulp in je huishouden. En dat allemaal voor een betaalbare prijs.
Al 753.801 klanten kiezen voor Hospitalia. Wil jij ook helemaal gerust zijn?
Hier vind je een overzicht van verstrekkingen die Hospitalia niet verzekert. Wil je graag meer informatie? Vraag vrijblijvend advies.
Hoeveel je exact voor een hospitalisatieverzekering betaalt, hangt af van de formule, je leeftijd, het aantal personen in je gezin en de opties die je bij de verzekering neemt. De hospitalisatieverzekeringen via Helan zijn toegankelijk voor iedereen, dankzij de verschillende formules op maat van je noden. Op deze pagina vind je meer informatie over de prijs van de Hospitalia-formules.
Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf je aansluiting die je moet overbruggen voor je terugbetalingen kan krijgen. Bij Helan is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Een zwangerschap en bevalling is een uitzondering. Hier kan een wachttijd tot 9 maanden van toepassing zijn.
Maar nood breekt wet natuurlijk. Heb je dringende medische zorgen nodig na een ongeval? Dan schrappen we de wachttijd. En ook als je voor je aansluiting al een gelijkaardige polis had, vervalt de wachttijd.
Aansluiten bij een van onze verzekeringen kan inderdaad alleen als je klant bent bij Helan ziekenfonds. Klant worden doe je snel en eenvoudig online. Bij je aanvraag regel je dan meteen de aansluiting van je verzekering. En goed om te weten: had je ervoor al een gelijkaardige verzekering? Dan wordt je wachttijd geschrapt.
Elke hospitalisatieverzekering heeft een medische vragenlijst bij de aanvraag, ook de verzekeringen via Helan. Dat is een vragenlijst in het kader van je medische geschiedenis.
Voor bepaalde medische aandoeningen wordt na het invullen nog een medisch verslag opgevraagd. Dit verslag kan je verkrijgen bij je huisarts of behandelende arts, en bezorg je terug aan het ziekenfonds. Aan de hand hiervan wordt beslist of je voor deze bestaande medische aandoening een beperking toegewezen krijgt voor de verzekering. We raden je aan om deze lijst altijd naar waarheid in te vullen. Als blijkt dat de medische vragenlijst onjuistheden bevat of onvolledig is, zal een uitkering geweigerd worden.
Vroeg je een verzekering aan bij je overstap naar Helan van een ander ziekenfonds? Dan mogen we je dossier, en dus ook je verzekering, pas opnemen op de eerste dag van elk kwartaal. Dus op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Die termijnen zijn wettelijk bepaald. Deed je de aanvraag om klant te worden bijvoorbeeld op 6 februari? Dan heeft je vorige ziekenfonds de tijd tot 1 april om jouw dossier af te sluiten. Vanaf dan ben je aangesloten bij Helan en is ook je verzekering in orde.
Enkele ziekenhuizen in Brussel en Wallonië en ook UZGent, Imelda Bonheiden en A.S.Z. Aalst hanteren heel hoge ereloonsupplementen, tot 300% of meer. In die regio's ben je betrouwbaarst verzekerd met Hospitalia Plus:
Je kan het bewijs van aansluiting meteen downloaden via Mijn Helan.
1 op de 2 Vlaamse gezinnen de laatste 2 jaar te maken kreeg met een ziekenhuisopname? Op zo'n moment ben je maar beter goed beschermd tegen hoge kosten. Want de wettelijke ziekteverzekering komt maar gedeeltelijk tussen in de kosten van een ziekenhuisopname.
Met Hospitalia hoef je je geen zorgen te maken om de ziekenhuisfactuur. En er is meer. Want je kan ook rekenen op terugbetalingen van voor- en nazorg, de bijstand van Hospitalia Assist en extra terugbetalingen als je zwaar ziek zou worden.
Helan is een onafhankelijk ziekenfonds. Maar er is meer. Wij hebben een bredere kijk op jouw welzijn.
Daarom kan je als klant ook vertrouwen op alle andere diensten van onze welzijnsgroep: onze tand- en hospitalisatieverzekering, thuis- en kraamzorg, huishoudhulp, kinderopvang, zorgmateriaal en vakantiekampen.
Samen zijn we er voor jou. Samen zijn we Helan, helemaal welzijn.
Benieuwd wat de verzekering Hospitalia Medium precies inhoudt?
In tegenstelling tot een opname met overnachting zijn de terugbetalingen bij een dagopname beperkt tot 80 euro voor het kamersupplement, in plaats van 125 euro, en 100% van de ereloonsupplementen, in plaats van 200%. Daarom raden we je aan om voor een opname van één dag voor een meerspersoonskamer te kiezen.
Je kan aansluiten bij Hospitalia Medium tot en met je 65ste. Ben je 66 jaar of ouder? Dan kan je aansluiten bij onze hospitalisatieverzekering Hospitalia.
Ja. Hospitalia Medium biedt bescherming aan je hele gezin. Als gezinsverzekering is het verplicht om iedereen in je gezin mee aan te sluiten, tenzij iemand al een gelijkaardige verzekering heeft.
Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf het moment van je aansluiting die je moet overbruggen voor je effectief van terugbetalingen kan genieten. Voor Hospitalia Medium is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Dus vanaf de 6de maand na je aansluiting ben je financieel beschermd als je in het ziekenhuis wordt opgenomen.
Je kan je verzekering op elk moment stopzetten met een opzegtermijn van minstens 1 maand. De termijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop je je verzekering hebt opgezegd. Een standaard opzegformulier vind je in Mijn Helan. Dit kan je aangetekend per post versturen naar: Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk. Je kan je brief ook afgeven in je Helan kantoor of opladen via ons contactformulier.
Denk goed na vooraleer je je verzekering wil stopzetten. Een ziekenhuisopname wordt steeds duurder, ook voor en na een opname lopen de kosten hoog op. Dankzij onze hospitalisatieverzekering kan je op beide oren slapen als je opgenomen wordt en vermijd je financiële zorgen na een (onverwachte) ziekenhuisopname. Maak een afspraak met een adviseur als je vragen hebt over je verzekering of de bijdragen.
Als je aansluit bij Hospitalia, vul je een medische vragenlijst in. Op basis daarvan kan de medische adviseur beslissen om je aansluiting te aanvaarden met een beperking of uitsluiting voor terugbetalingen in verband met de aandoening. Word je opgenomen om een andere reden dan de aandoening vermeld in de medische vragenlijst, dan worden de kosten wel (volledig) terugbetaald.
Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.