
Toegankelijkheidsverklaring Heyo
Welzijnsgroep Helan streeft ernaar al haar digitale platformen toegankelijk te maken voor iedereen. We baseren ons hierbij op de richtlijnen zoals vastgelegd in:
Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op de website www.heyo.be.
Nalevingsstatus
Deze digitale platformen voldoen al gedeeltelijk aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, niveau AA. We erkennen dat er nog verbeterpunten zijn en werken continu aan het verhogen van de toegankelijkheid. We streven ernaar om tegen zo snel mogelijk volledig conform de richtlijnen te zijn.
Niet-toegankelijke inhoud
Ondanks onze inspanningen zijn volgende onderdelen nog niet volledig toegankelijk:
- Niet alle iconen en afbeeldingen hebben een relevante alternatieve tekst.
- Sommige animaties en video's worden automatisch afgespeeld. Er is niet altijd een pauzeknop beschikbaar.
- Niet alle formuliervelden zijn voorzien van autocomplete-attributen die het mogelijk maken om een formulier automatisch in te vullen via de browser.
- Aria-labels worden niet altijd correct gebruikt, waardoor het niet altijd duidelijk is waarvoor een element dient.
- Een aantal PDF-bestanden voldoet niet aan de toegankelijkheidseisen.
- Kaarten zijn niet volledig navigeerbaar met het toetsenbord.
- De cookiebanner is niet makkelijk navigeerbaar met het toetsenbord.
- Niet alle tekst en elementen hebben voldoende contrast.
- Soms wordt kleur gebruikt als enige manier om informatie over te brengen.
- De logische volgorde van titels en subtitels klopt niet altijd.
- Niet alle linkteksten zijn concreet en relevant.
Oorzaken van niet-naleving
Deze tekortkomingen zijn te wijten aan technische beperkingen en de omvang van het bestaande materiaal. We streven ernaar om deze issues zo snel mogelijk op te lossen.
Feedback en contactgegevens
Mocht je problemen ondervinden bij het gebruik van onze digitale platformen, of je hebt suggesties voor verbetering, neem dan contact met ons op via het webformulier. We blijven ons inzetten om de toegankelijkheid van onze digitale platformen te verbeteren en waarderen jouw feedback.
Handhavingsprocedure
Ben je niet tevreden bent met onze reactie op jouw melding of vraag, dan kan je contact opnemen met de ombudsman.
Opstelling van deze verklaring
Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 3 juni 2025 en is gebaseerd op een uitgebreide onafhankelijke toegankelijkheidsaudit.