Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Ben je ziek of minder mobiel en heb je gepland vervoer nodig van en naar een zorglocatie? Dan is niet-dringend medisch vervoer een praktische oplossing. Helan regelt het vervoer voor jou in samenwerking met partner i-mens.
Als je zelf niet mobiel bent, of speciaal aangepast vervoer nodig hebt, dan kunnen wij dit voor je regelen. We bekijken samen met jou welk soort vervoer je nodig hebt en wat het voordeligst is voor jou. Zo raak je vlot en comfortabel op je bestemming.
Bel ons op het nummer 02 218 22 22. Kies eerst optie 2 en daarna optie 3 in het keuzemenu.
Buiten de openingsuren kan je kiezen voor optie 4. Zo word je meteen doorverbonden met de juiste dienst.
je als Helan-klant tot 1.400 euro terugbetaald krijgt voor niet-dringend medisch vervoer?
Wat je precies betaalt voor je rit, hangt af van het type vervoer dat je nodig hebt. Contacteer ons en we bekijken met jou welk vervoer het beste bij je past. Als klant van Helan Onafhankelijk ziekenfonds heb je recht op een terugbetaling.
Het niet-dringend vervoer geldt enkel om medische redenen. Ben je minder mobiel en heb je vervoer nodig om naar de kapper te gaan of familie te bezoeken in het ziekenhuis? Dan kan je geen beroep doen op niet-dringend ziekenvervoer. Er zijn wel mogelijkheden via:
De Minder Mobielen Centrales schakelen vrijwillige chauffeurs in die je kunnen vervoeren met hun eigen wagen. Je vindt de dienst in meer dan tweehonderd Vlaamse gemeentes. Bekijk het aanbod op mindermobielencentrale.be en vraag je rit 48 uur op voorhand aan. Aan het einde van de rit betaal je de onkostenvergoeding voor het aantal gereden kilometers en eventuele parkeerkosten.
Sommige gemeenten voorzien taxicheques voor inwoners met een mobiliteitsbeperking. Informeer bij je gemeentebestuur of ze taxicheques voorziet en onder welke voorwaarden. Het bedrag van de tussenkomst verschilt per gemeente. Je leest er meer over op de website meermobiel.be.
Stel ze ons via mail, chat, telefoon of op afspraak: wij luisteren graag en helpen je snel verder.
Moet je je soms verplaatsen om de nodige gezondheidszorgen te kunnen krijgen? De tegemoetkomingen van de vervoerskosten van deze verplaatsingen binnen de verplichte verzekering worden aangepast. Lees wat er verandert.
Er waait een nieuwe wind door het zorglandschap. Niet de problemen van wie zorg nodig heeft moeten centraal staan, maar wel de levensdoelen. Dat is het model van de doelgerichte zorg.