Praktische vragen

Aan administratie verdoe je liever geen kostbare tijd. Dat weten we bij Helan. Daarom hier een handige wegwijzer voor de meest courante ziekenfondszaken. 

Wat te doen bij ... terugbetalingen

Bij Helan ziekenfonds maken we het je graag zo makkelijk mogelijk. Ook voor je terugbetalingen. Maar hoe vraag je ze precies aan? We zetten de opties op een rij.

Factuur

Ontdek alles over de inhoud van je ziekenfondsfactuur, de bijdragen en je verzekeringspolis. Kies je betaalmethode en hoe je je factuur ontvangt.

Uitkering bij ziekte

Ben je arbeidsongeschikt door een ziekte of na een ongeval? Regel je aangifte tijdig om recht te hebben op een vervangingsinkomen.

Moederschapsuitkering

Verwacht je een baby of ga je een kind adopteren? Je kan recht hebben op moederschaps- of adoptieverlof met een uitkering van het ziekenfonds. Ook vaders en meeouders kunnen recht hebben op een uitkering.

Documenten bezorgen

Heel wat documenten kan je ons digitaal bezorgen. Andere, zoals doktersbriefjes, bezorg je via de post. Kleefzegels en voorgedrukte omslagen bestel je makkelijk digitaal.

Je gezondheid opvolgen

De gezondheidszorg is volop aan het digitaliseren. Als patiënt pluk ook jij hier de vruchten van. Informatieve platformen en handige tools en apps laten je toe je eigen gezondheid beter te volgen, monitoren en proactief te ondersteunen. We zetten je graag op weg.

Zelfstandig zijn

Als zelfstandige heb je heel wat aan je hoofd. Weet dat je er niet alleen voor staat. Wij kunnen je in een aantal zaken ondersteunen en adviseren. Op deze pagina vind je een overzicht van alles wat je moet weten.

Volg alles netjes op via Mijn Helan

Je gezinssamenstelling wijzigen, terugbetalingen opvolgen, documenten aanvragen, je dossier bekijken: het kan altijd en overal via Mijn Helan.