Terugbetalingen

Bij Helan Ziekenfonds maken we het je graag zo makkelijk mogelijk. Ook voor je terugbetalingen. Maar hoe vraag je ze precies aan? En op welke terugbetalingn heb je recht? We zetten de opties op een rij.

Terugbetaling van een doktersbriefje en eAttest

De meeste huisartsen gebruiken het eAttest om de terugbetaling rechtstreeks met je ziekenfonds te regelen. Andere zorgverstrekkers, zoals je tandarts, kinesist of arts-specialist geven vaak wel nog een papieren getuigschrift.

Lees meer

Terugbetaling van een Helan-voordeel

Een terugbetaling aanvragen voor je sportclub, wellness of preventie-artikelen? Het kan via de Helan-voordelen. Lees er hier alles over.

Terugbetaling met een medisch akkoord

Voor bepaalde vervangingsinkomens of terugbetalingen heb je een medisch akkoord nodig. De adviserende arts van het ziekenfonds gaat dan na of je aan alle wettelijke voorwaarden voldoet en beslist of je recht hebt op verhoogde tegemoetkomingen.

Terugbetalingsregelingen

Om de kosten van een behandeling binnen de perken te houden, bestaan er terugbetalingsregelingen. Zo kan je aanspraak maken op hogere terugbetalingen en genieten van besparende maatregelen.

Terugbetaling bij tandzorg, ziekenhuisopname of zware ziekte

Extra verzekeringen beschermen je tegen hoog oplopende kosten voor onder andere tandzorgen, ziekenhuisopnames of zware ziekten. Lees hier op welke terugbetalingen je kan rekenen en hoe je ze aanvraagt.

Medische kosten gemaakt in het buitenland

Ontving je medische zorgen in het buitenland en wil je de terugbetaling ervan aanvragen? Of wil je weten in welke landen de medische kosten vergoed worden? Hieronder leggen we je alles uit.

Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.