Helan Kinderopvang verwelkomt nieuw kinderdagverblijf “Heuse Helden”

Helan Kinderopvang neemt het kinderdagverblijf ‘Pipolientje’ in Heusden (deelgemeente van Destelbergen) over en geeft het de nieuwe naam ‘Heuse Helden’. Met 36 beschikbare plaatsen voor kinderen van nul tot drie jaar, gaat de overname op 8 januari 2024 van kracht. De kinderopvang heeft zes medewerkers in dienst, die er aan de slag blijven. De vzw breidt zo haar netwerk uit naar 65 kinderdagverblijven, met een uitgebreider dienstenaanbod in Destelbergen.

Helan Kinderopvang verwelkomt een nieuw lid in de familie door de overname van kinderdagverblijf 'Pipolientje' in Destelbergen, dat vanaf nu onder de naam ‘Heuse Helden’ actief is. Met 20 jaar ervaring biedt ‘Heuse Helden’ opvang voor 36 baby's en peuters in een warme, familiale omgeving. Ouders betalen een opvangprijs op basis van hun inkomen.

De overname, op initiatief van de huidige eigenaar, komt voort uit de gedeelde visie tussen ‘Heuse Helden’ en Helan Kinderopvang, waarbij kinderopvang meer omvat dan alleen opvang, met een focus op de algehele groei van de kinderen. Helan Kinderopvang wil de eigenheid en kennis van ‘Heuse Helden’ absoluut bewaren.

Duurzame groei met oog voor de toekomst

Met de overname van ‘Heuse Helden’ vergroot Helan haar aantal opvangplaatsen. De regio Destelbergen is bovendien geen onbekend terrein voor de vzw Helan Kinderopvang. Het kinderdagverblijf ‘Bieze Beize’ in de Palingstraat maakt namelijk al jaren deel uit van hun opvangdienst. Met de toevoeging van ‘Heuse Helden’ aan de Helan-familie komt het totaal aantal kinderdagverblijven op 65, wat neerkomt op in totaal ruim 2.750 opvangplaatsen, verspreid over heel Vlaanderen

Filip Standaert Directeur Kinderopvang

Kwalitatieve, veilige en gezonde kinderopvang vormt een essentiële pijler in onze samenleving. Met het budget dat vrijgekomen is na de Septemberverklaring van de Vlaamse Regering werft Helan ook 52 nieuwe collega’s aan. Daarnaast bouwen we ook aan een breed netwerk van kwalitatieve kinderopvang. Het is een doel waarnaar we dagelijks streven in Vlaanderen, met het welzijn van zowel kinderen, ouders als medewerkers voor ogen.

De continue expansie van Helan Kinderopvang versterkt de bredere kijk op welzijn van Helan, die als zorgorganisatie haar klanten helpt om hun levenskwaliteit te verbeteren via een totaalpakket aan diensten, waaronder naast kinderopvang ook een ziekenfonds, extra verzekeringen, huishoudhulp, thuiszorg, vakantiekampen en een zorgwinkel.