Helan Kinderopvang vangt opvangtekort in Zele op met opening nieuw kinderdagverblijf Ziezo

Helan Kinderopvang opende vorige week maandag hun nieuwe kinderdagverblijf “Ziezo”, gelegen in de Dr.A.Rubbensstraat 1B in Zele, op een boogscheut van het centraal gelegen Kerkplein. Ziezo biedt plaats aan achttien kindjes van 0 tot 3 jaar en heeft drie begeleiders. De kinderopvang biedt (eindelijk) een antwoord op het nijpende tekort in de regio, en werkt bovendien met inkomensgerelateerd tarief. Dat betekent dat ouders betalen in functie van hun inkomen.

Helan Kinderopvang voegt een gloednieuwe crèche toe aan hun familie. Kinderdagverblijf Ziezo in Zele biedt opvang in een huishoudelijke sfeer, wat een absolute noodzaak is gezien het opvangtekort in de regio. Ziezo telt een team van drie medewerkers en werkt bovendien met inkomensgerelateerd tarief. Dat betekent dat het dagelijks tarief afhankelijk is van hun loon.

De vzw is van mening dat kinderopvang meer is dan opvang alleen en schenkt dan ook veel aandacht aan de groei van hun kindjes. Met de toevoeging van Ziezo aan de Helan-familie, staat de teller in totaal op 64 kinderdagverblijven op 82 verschillende locaties, goed voor 18 inkomensgerelateerde opvangplaatsen

Filip Standaert Directeur Kinderopvang

De beschikbare plaatsen in crèches zijn nog steeds beperkt, wat vaak resulteert in grote kopzorgen voor ouders. Daarom blijven we ons kwalitatief dienstenaanbod in Vlaanderen verruimen, vooral binnen regio’s met de grootste opvangtekorten, zoals Zele.

Duurzame groei

De continue uitbreiding van Helan Kinderopvang versterkt de bredere kijk op welzijn van Helan, die als zorgorganisatie haar klanten helpt om hun levenskwaliteit te verbeteren via een totaalpakket aan diensten, waaronder naast kinderopvang ook een ziekenfonds, extra verzekeringen, huishoudhulp, thuiszorg, vakantiekampen en een zorgwinkel.

Filip Standaert Directeur Kinderopvang

Kwalitatieve, veilige en gezonde kinderopvang is een steunpilaar in onze samenleving, en een doel waar we elke dag naar streven in Vlaanderen voor zowel kinderen, ouders als medewerkers.