Mijn Helan app

Vraag makkelijk terugbetalingen aan, volg je uitkeringsdossier, bekijk je inbox en check je extra verzekeringen.

Download de Mijn Helan app

Zo handig kan je ziekenfonds zijn

Hou je van vlot en snel, dan is de Mijn Helan app een aanwinst voor jou. Je bekijkt er je post van Helan Ziekenfonds, vraagt voordelen aan of volgt je uitkeringen op. 

Check snel je dossier.
  • Je online ziekenfonds Mijn Helan altijd bij de hand.
  • Bestel of download kleefbriefjes.
  • Bekijk je terugbetalingen en uitkeringen.
  • Je Europese ziekteverzekeringskaart digitaal op zak.
  • Krijg een melding bij elke terugbetaling.
  • Volg je extra verzekeringen op.
  • Lees snel je post via je Inbox.
  • Kies welk voordeel en voor wie.
  • Maak een foto van je terugbetalingsformulier.
  • Vraag je terugbetaling rechtstreeks via de app.
  • Krijg een seintje als alles in orde is.
  • Zoek een Helan-dienst in de buurt.
  • Stel ons je vraag.
  • Maak een afspraak voor een videogesprek.
  • Alle noodnummers op een rijtje.
Belangrijk om te weten

Goed om te weten

Via de Mijn Helan app kan je alleen terugbetalingen van Helan-voordelen aanvragen. Doktersbriefjes bezorg je ons nog altijd via de klassieke weg: drop ze, met een kleefzegel erop, in een Helan-brievenbus in je buurt.

Werkt je arts met het digitale e-attest, dan hoef je niks te doen. We krijgen je briefje dan rechtstreeks doorgestuurd.

Zo vraag je een Helan-voordeel aan via de app

Zo vraag je een voordeel aan:

  1. Ga naar Mijn Helan via de app en kies 'voordeel aanvragen'.
  2. Kies je voordeel, en duid aan voor welk gezinslid.
  3. Vul de gegevens in en neem een foto van je document.
  4. Controleer je gegevens en dien je aanvraag in via de app.
  5. Als je terugbetaling verwerkt is, kan je ze bekijken in de app.

Download in de App Store Download in Google Play

Praktische vragen en antwoorden

Als je de melding krijgt dat je account nog niet geactiveerd is, kan de mail met de registratielink in je spam-folder zitten. Check je mailbox en klik op de link in de mail om je registratie te voltooien.

Heb je een ander probleem met aanmelden? Noteer de foutmelding op je scherm en contacteer onze klantendienst via T. 02 218 22 22.

Krijg je melding dat je al geregistreerd bent? Meestal ligt het probleem bij je inloggegevens. Vraag je gebruikersnaam op en stel eventueel een nieuw wachtwoord in:

  1. Ga naar de loginpagina van Mijn Helan.
  2. Klik op de link 'Gebruikersnaam vergeten'.
  3. Je ontvangt een mail met je gebruikersnaam.
  4. Log in met je gebruikersnaam.

Klik daarna eventueel op de link 'Wachtwoord vergeten' en stel een nieuw wachtwoord in.

Nog problemen met aanmelden? Contacteer onze klantendienst via T. 02 218 22 22. Wij helpen jou graag verder.

Ja. Mijn Helan is uitsluitend beschikbaar voor klanten van Helan Ziekenfonds.

Ben je geen klant bij het ziekenfonds, maar wel bij Helan Huishoudhulp? Dan is er de Huishoudhulp app, waarmee je de planning voor je hulp in huis vlot kan regelen en opvolgen.

Zeker en vast. Jouw online ziekenfonds werkt perfect op macOS. Voor een optimale gebruikservaring raden we je aan om de meest recente versie van Safari te installeren.

Klant worden

Word jij graag helemaal Helan? Aansluiten bij Helan Ziekenfonds en extra verzekeringen is makkelijk. Sluit makkelijk online aan, of vraag advies op maat van jouw situatie.

Voordelen en terugbetalingen

Wie gezond en in balans wil blijven, verdient net dat tikkeltje meer. Daarom hebben wij een hele reeks extra voordelen en terugbetalingen voor jou.

Hospitalisatieverzekeringen

Geen zorgen om ziekenhuiskosten, want Hospitalia beschermt je voor, tijdens en na je opname. Kies de formule die bij je past uit onze 3 Hospitalia-verzekeringen.

Dentalia Plus

Bescherm je gezin tegen hoge tandzorgkosten. Krijg tot 1.250 euro terug per persoon per jaar voor tandverzorging, beugels, kronen, implantaten en meer.