
Helan Huishoudhulp investeert in mensen. Iedereen krijgt kansen.
Jolien Wouters (26) werkt sinds een jaar als poetshulp bij Helan. Onder de vleugels van consulent Kimberly De Mulder (28) groeide ze uit tot een gedreven kracht die weet wat ze in haar mars heeft. En daar plukken haar klanten de vruchten van.
Waarom kozen jullie voor een job bij Helan Huishoudhulp?
Jolien: “Vooral het een-op-eencontact met de klant. Het gevoel dat je echt iets kan betekenen voor die mensen. Mijn job bestaat vooral uit poetsen, strijken, koken en kleine boodschappen doen. Maar klanten stellen ook het gezelschap en het luisterend oor op prijs. Dat merk ik vooral bij oudere mensen. Dat ze even iemand nodig hebben om mee te praten. Als ik door te luisteren of tips te geven iets kan betekenen, geeft me dat een goed gevoel. Het leukste aan mijn job? De appreciatie. Die krijg ik zowel van mijn klanten als van mijn werkgever. Bij Helan houdt men veel rekening met de huishoudhulpen. Ze staan altijd voor je klaar. Ze luisteren echt en communiceren snel.”
Kimberly: “Een betekenisvolle job, daar was ik ook naar op zoek. En Helan als bedrijf sprak mij enorm aan. De waarden die ze uitdragen, daar kan ik me helemaal in vinden. Helan Huishoudhulp is een socialprofitorganisatie. Bij Helan stroomt alle winst terug naar de medewerkers. Zowel naar ons, de consulenten, als naar de huishoudhulpen. Dat vind ik mooi. Het voelt goed om voor zo een organisatie te werken. Helan Huishoudhulp investeert in mensen. Iedereen krijgt kansen. Je kan veel opleidingen volgen. In drie jaar tijd ben ik dan ook heel sterk gegroeid."
Wat maakt werken bij Helan Huishoudhulp zo uniek?
Kimberly: “Als consulent ben je de direct leidinggevende van de huishoudhulpen. Het eerste aanspreekpunt. Eigenlijk stippelen wij mee hun loopbaan uit. Ik doe alles, van a tot z. Maar de eerste stap is het mee aanwerven en onboarden van nieuwe krachten. Om dan te zoeken naar de juiste match tussen poetshulp en klant. Die klik is belangrijk. Een van onze huishoudhulpen heeft ooit iets vervelends meegemaakt met een mannelijke klant. Die wil liever niet meer alleen bij mannen thuis werken. Daar houden we rekening mee. Het is niet de bedoeling dat een huishoudhulp zich ongemakkelijk voelt. Ik voel me heel goed in mijn functie. Ik kan autonoom werken. Er is veel vrijheid. Een fantastische work-lifebalance. En je hebt je eigen team waarmee je een sterke band kunt opbouwen.”
Jullie relatie voelt in elk geval hecht.
Jolien: “Dat klopt. Ik voel me veilig bij Kimberly. Ik kan altijd bij haar terecht. We bespreken veel samen. Zo heb ik geleerd dat ik niet alles persoonlijk moet nemen als er eens een opmerking valt bij een klant. Dat ik best wat meer zelfzeker mag zijn.”
Hoe ondersteunt Helan Huishoudhulp haar medewerkers?
Kimberly: “Onze klanten zijn belangrijk, maar de huishoudhulpen komen op de eerste plaats. Zij moeten met een goed gevoel naar hun werk kunnen. Ik heb een fijn contact met Jolien. Eigenlijk zijn we ook een beetje sociaal assistent. Huishoudhulpen die hun weg zoeken in de maatschappij, geven we een duwtje in de rug. We ondersteunen hen bij hun persoonlijke ontwikkeling en kijken samen welke opleidingsnoden er zijn. Zo maken we het verschil in hun leven. Zo zien we mensen groeien. Jolien is daar een fantastisch voorbeeld van. Toen ze bij ons startte, was ze een beetje onzeker. Intussen is ze heel zelfzeker geworden in haar functie. Dat is fijn om te zien. Dat geeft zoveel energie. Ik voel me helemaal thuis bij Helan Huishoudhulp.”
Zin om ons team te versterken?
Helan Huishoudhulp verwelkomt je graag.
Deel dit artikel
Verder lezen
Goed verzekerd op wintersport
Denk jij bij wintersport spontaan aan skiën, sneeuw en glühwein? Of eerder aan valpartijen, ziekenhuizen en een gebroken been? Wie pech heeft op skireis en peperdure rekeningen en onnodig paparassenwerk wil vermijden, kan rekenen op Mediphone Assist, de reisbijstandsverzekering van je ziekenfonds.