Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Zit je met een specifieke vraag over de terugbetaling van je ziekenhuisfactuur? Hieronder vind je alvast onze antwoorden op de meest gestelde vragen.
Je ontvangt de opnamefactuur van het ziekenhuis ten vroegste 8 weken na je opname.
Opgelet!
Dien de terugbetalingsaanvraag van je ziekenhuiskosten pas in zodra je de opnamefactuur hebt ontvangen. Zonder de opnamefactuur kan jouw hospitalisatieverzekering geen terugbetaling uitkeren, ook niet voor remgelden en supplementen van voor- en nazorg.
Een ziekenhuisfactuur toont al je kosten in detail, in maximaal 8 rubrieken. Je vindt er altijd het bedrag terug dat je zelf moet betalen, maar ook het bedrag waarvoor je ziekenfonds tussenkomt, of waarvoor je op je hospitalisatieverzekering kan terugvallen.
Ja, jij betaalt zelf de factuur van het ziekenhuis. Gebruik hiervoor het overschrijvingsformulier van het ziekenhuis.
Zorg dat je de opnamefactuur binnen de opgelegde termijn betaalt aan het ziekenhuis. Zo vermijd je verwijlintresten. Kun je die termijn niet respecteren, neem dan contact op met de dienst boekhouding van het ziekenhuis.
Wij regelen de terugbetaling van je hospitalisatiekosten binnen de 16 werkdagen. Bezorg ons hiervoor zo snel mogelijk de opnamefactuur met het ingevulde Hospitalia-terugbetalingsformulier en eventuele andere betaalbewijzen.
Wacht je op een terugbetaling? Abonneer je op de betaalmelding in Mijn Helan. Je krijgt meteen een melding via sms of e-mail zodra een terugbetaling wordt gestort.
Lig niet wakker van hoge ziekenhuisfacturen. Onze hospitalisatieverzekeringen zorgen dat je goed beschermd bent. Kies de verzekering die bij je past uit onze 3 formules.