Factuur betalen aan Helan

Ontdek alles over de inhoud van je ziekenhuisfactuur, de bijdragen en je verzekeringspolis. Kies je betaalmethode en hoe je je factuur ontvangt.

Welke bijdragen moet je betalen?

Als lid van Helan Ziekenfonds betaal je een wettelijk verplichte ziekenfondsbijdrage. Hiermee kun je rekenen op tal van diensten, terugbetalingen en voordelen.

De verplichte jaarlijkse bijdrage voor de Vlaamse sociale bescherming betaal je aan Helan Zorgkas. Dankzij die zorgpremie kunnen zorgbehoevenden gebruik maken van de verschillende tegemoetkomingen uit de Vlaamse sociale bescherming.

Ben je extra verzekerd via Helan met een hospitalisatieverzekering of een tandverzekering? Die bijdragen betaal je per persoon, voor het hele gezin

Betalen via domiciliëring

Maak het je gemakkelijk, kies voor zekerheid en betaal je Helan-factuur via domiciliëring. Bij domiciliëring geef je ons de goedkeuring om op een vast tijdstip in de maand de bijdragen automatisch te innen.

Deze manier van betalen is 100% veilig. Bovendien ben je er zeker van dat alles stipt en correct wordt betaald.

Betalen via overschrijving

Bij Helan is het mogelijk om je factuur te betalen via overschrijving. Gebruik steeds de gestructureerde mededeling, zodat je kan blijven genieten van al onze voordelen en diensten.

Als je ervoor kiest om te betalen via overschrijving, ontvang je jaarlijks een factuur voor de ziekenfondsbijdrage en voor de zorgpremie voor de Vlaamse sociale bescherming.

De factuur voor je hospitalisatieverzekering en tandverzekering ontvang je per 3 maanden.

Betaalherinnering via sms of e-mail

Als je een factuur vergeet te betalen, sturen we jou een herinnering via sms of e-mail. Hoe je weet je of de betaalherinnering kan vertrouwen lees je via onderstaande link.

Bij langdurige niet-betaling van een factuur sturen we een aangetekende brief per post of een aangetekende e-mail via Digiconnect.

Hoe je factuur ontvangen?

Je kan je factuur digitaal ontvangen in jouw inbox in Mijn Helan. Goed voor het milieu en veilig, want we hebben alle nodige maatregelen genomen om je gegevens te beveiligen.

Natuurlijk kan het ook via andere digitale platformen als Doccle en Zoomit of op de klassieke manier, op papier via de post.

Een overzicht van je betaalde bijdragen nodig?

Wanneer je om administratieve redenen een overzicht van je betaalde bijdragen nodig hebt, kan je dit attest eenvoudig zelf downloaden via Mijn Helan.

Download het attest

Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.