Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Houd steeds rekening met de vlag waaronder je schip vaart, dit is het land waar je schip zijn thuishaven heeft. Medische zorgen aan boord van het schip worden gezien als zorgen in dat land. Indien je schip ergens aanmeert en je op het vasteland wordt verzorgd, gelden uiteraard de regels van het land waar je de verzorging ontvangt.
Vaart het cruiseschip wel onder Europese vlag, dan kan je de terugbetaling van dringende medische kosten aan boord aanvragen na je terugkeer in België.
Dankzij Mediphone Assist kan je in 53 landen rekenen op reisbijstand, zoals repatriëring en de betaling van medische kosten. Neem in geval van een dringende ziekenhuisopname of bij dringende ambulante kosten onmiddellijk contact op met Mediphone Assist. De bijstandscentrale is 7 dagen op 7 en 24/24u te bereiken vanuit het buitenland op T. +32 (0)2 778 94 94.
Tip! Sla het telefoonnummer van Mediphone Assist nu al op in je telefoon. Het enige wat je nog moet meenemen, is een kleefbriefje van elk gezinslid dat meereist. Zo heb je zijn of haar dossiernummer meteen bij de hand.
Vaart het cruiseschip niet onder Europese vlag en/of bevinden één of meerdere aanleghavens zich niet in de 53 landen die gedekt zijn door Mediphone Assist? Sluit dan best een uitgebreide reisbijstandsverzekering af bij het reisbureau of je privé-reisverzekeraar, voor de terugbetaling van medische kosten, repatriëring, opsporings- en reddingskosten, enz.
Vertrek met een gerust hart en zorg dat je de juiste documenten bij hebt. Lees hier waaraan je moet denken voor je vertrek.
Vind je je bestemming niet meteen terug?
Selecteer dan 'ander land'.