Buiten sporten
Bewegen

Buiten sporten? Daarom!

Als de temperaturen het toelaten, zetten we buitensporten maar al te graag op de agenda. Want dat is niet alleen leuk, maar levert je ook heel wat andere extra voordelen op.

Buiten sporten? Zoveel voordelen!

Meer afwisseling

Je opties om te sporten worden meteen een stuk groter als de zon van de partij is. Geen fan van wandelen of joggen? Dan zijn er in het zomerseizoen een hele reeks originele activiteiten die je kan uitproberen. Surfen, tennissen, volleybal, calisthenics, yoga in het park, … Het moment om iets nieuws op te snuiven!

Minder stress

Het zal je niet verbazen: sporten in een natuurlijke omgeving wekt meer positieve gevoelens op dan tussen 4 muren. Sterker nog, eventuele spanningen, verwarring of boosheid kan je ook een stuk beter de baas. Stoom aflaten? Weet dat het rustgevende groen en de tjilpende vogeltjes dat beetje meer voor je doen.

Beter voor je portemonnee

Hoge abonnementskosten? Niet in de zomermaanden! Deze tijd van het jaar is ideaal om zonder een sportabonnement aan de slag te gaan. Joggen, wandelen, tennis, basketbal, badminton, … Er is altijd wel een geschikte accommodatie waar je gratis terecht kan. Bovendien in je eigen buurt. Zelfs als je krachttraining wil doen vind je steeds vaker een gratis openluchtparcours. Nieuwsgierig? Zoek eens naar “calisthenicspark België” op Google.

Extra vitamine D

Met vitamine D neem je meer calcium op en hou je je botten sterk. Maar de supervitamine boost ook je immuunsysteem én je spierontwikkeling. Net wat je voor ogen hebt als je aan het sporten gaat dus! Vitamine D haal je grotendeels uit het zonlicht en is de perfecte aanvulling voor je sportsessie. Snel naar buiten dus!

Meer sporttips

  • Tips om te sporten als het warm is

  • Gezond eten en sporten

  • Water of sportdrank, wat heb ik nodig?

  • Mijn hartslag monitoren tijdens het sporten

  • Cardio of krachttraining, wat kies ik?

  • Sportblessures voorkomen.

Deel dit artikel

Tags
Sporten Tips

Verder lezen

Blessurevrij sporten

Blessurevrij sporten

Niets zo vervelend als je trainingen on hold te moeten zetten omdat je geblesseerd bent. En dat terwijl je het misschien wel had kunnen voorkomen. Je risico op blessures door te sporten minimaal houden? Dit kan je doen!

Cardio of krachttraining

Cardio of krachttraining?

Wie meer wil bewegen heeft veel mogelijkheden. Je kan je in het zweet pompen in de fitness, baantjes trekken in het zwembad of heerlijk joggen in het bos om gezonder te worden. Of je voor cardio of krachttraining kiest, hangt vooral af van je persoonlijke interesse. Maar ook je doelstellingen spelen een rol!

Hartslag monitoren

Hoe monitor je je hartslag?

Je hart is de motor van je lichaam. Het pompt de klok rond bloed door je lichaam zodat al je organen en lichaamsdelen over zuurstof, essentiƫle bouwstenen en energie kunnen beschikken. Maar je hart mag niet te hard, ook niet als je sport. En dus is meten weten!

Sporten bij warm weer

Sporten als het warm is? Dit moet je weten!

Sporten is goed voor je, ook in de zomer. Al pak je het wel best verstandig aan om gezondheidsklachten door de warmte te vermijden. Zo doe je het!