Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Via de contact tab in je APP kan je het telefoonnummer en emailadres van jouw sectorverantwoordelijke raadplegen. Door op het telefoonnummer te klikken, kan je meteen bellen. Door op het mailadres te klikken, opent meteen je mailbox om het gewenste bericht door te geven.
Als je te laat komt, verwittig je onmiddellijk telefonisch je sectorverantwoordelijke of de permanentie en deel je ook de reden mee van je laattijdigheid. Je verwittigt ook je betrokken cliënt.
Indien je niet op het werk geraakt omwille van een onvoorziene en plotselinge gebeurtenis én je hebt er alles aan gedaan om toch op het werk te geraken, dan is er sprake van overmacht.
Het te laat komen verstoort de goede werking van de onderneming. Dit moet vermeden worden. Herhaalde en niet-gerechtvaardigde laattijdigheden, zelfs van korte duur, kunnen gesanctioneerd worden.
Als de cliënt meedeelt dat je vroeger dan gepland de werkpost kan verlaten, vragen we eerst om zelf creatief op zoek te gaan naar een manier om de geplande uren alsnog in te vullen. De cliënt moet de geplande uren immers betalen.
Indien er toch geen alternatief beschikbaar is, vragen we je om de sectorverantwoordelijke of permanentie te verwittigen.
De dienst voert op geregelde tijdstippen stiptheidscontroles uit. Bij een negatieve controle, volgt binnen een korte tijdspanne een nieuwe controle. Is deze tweede controle opnieuw negatief, dan volgt er een dienstnota.
Je cliënt kan de geplande hulpverlening gratis annuleren. Wij vragen de cliënt om dit tijdig (2 werkdagen vooraf) te laten weten.
De cliënt kan de hulp uiterlijk de laatste werkdag voorafgaand aan de zorg, vóór 15u, annuleren. Bij een latere annulatie zal de dienst een vergoeding vragen, tenzij de cliënt overmacht (door bv. een ziekenhuisopname met spoed of ongeval) kan aantonen.
Wanneer er door annulatie een ruimte vrijkomt in je planning, kan je samen met je sectorverantwoordelijke op zoek gaan naar een oplossing om deze ruimte ingevuld te krijgen.
Je krijgt van de sectorverantwoordelijke vooraf de nodige informatie over bijvoorbeeld:
Vervolgens kan je in de APP de cruciale info rond de cliënt in de planning terugvinden.
Belangrijk: indien je zelf naar de familie belt, gelieve niet door te geven dat de cliënt overleden is. Meld aan de familie dat de hulpdiensten verwittigd zijn en vraag of ze zo snel mogelijk kunnen langskomen.
Heb je een ongelukje tijdens het uitvoeren van je taken? Heb je iets laten vallen? Heb je iets gebroken? Dat kan gebeuren. Je moet zelf nooit iets betalen. Helan is verzekerd. Neem indien mogelijk foto’s van de schade.
De schade is minder dan €150
De schade is meer dan €150
Vanaf €150 (werkelijke waarde op moment van de schade) stuurt Helan het dossier door naar Ethias. Bij een positieve afronding, betaalt de verzekering het volledige bedrag terug. De cliënt betaalt geen franchise. Ethias bepaalt verder de procedure. De cliënt kan steeds mailen naar schadeclaim@helan.be.
Wat zijn de voorwaarden?
Je ontvangt je loon in twee keer:
Je kan je resterende verlofrechten steeds in de APP onder de tab Selfservice → Verlofteller bekijken raadplegen. Verlofaanvragen doe je ook via de APP onder de tab Selfservice → Nieuwe verlof aanvragen.
Algemeen:
Dit kan met behulp van deze omrekentabel.
Dit kan. Onder de Selfservice tab kan je kiezen voor “onkosten doorgeven” hierna kom je op een overzichtsscherm waarbij je het type en de exacte onkosten kan ingeven. Bij bevestigen komen deze meteen bij jouw sectorverantwoordelijke terecht.
De onkosten worden met de volgende loonsverwerking uitbetaald. De reeds doorgegeven onkosten kan je eveneens raadplegen in de APP via Selfservice → Overzicht onkosten. Opgelet: Vergeet je onkostenbewijzen op het einde an de maand niet door te sturen naar het opgegeven mailadres: onkosten.thuiszorg@helan.be. Deze vind je ook terug op de contact tab.
Dit kan. Op elke item in je planning waarvoor extra km’s gereden kunnen worden, kan je via de drie puntjes op “Extra km’s” klikken. Hierin geef je de extra gereden km’s door. Deze worden in de maand volgend op de prestatie uitbetaald.
Ken je zelf een cliënt die een extra zorgbehoefte heeft en die beschikbaar zou zijn op dit moment? Jij kan als de beste inschatten waar er extra noden zijn bij cliënten. Zo kunnen we heel wat cliënten gelukkig maken met een extraatje. Bedankt om dit door te geven aan je sectorverantwoordelijke. De gegevens vind je snel onder de contact tab.
Het is belangrijk om verlies of diefstal van de smartphone onmiddellijk te melden en de nodige maatregelen te nemen om jouw gegevens en privacy te beschermen. Je sectorverantwoordelijke en de smartphone beheerder kunnen je hierbij ondersteunen.
De onthaalbrochure vind je hier.