Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Niet-dringend medisch vervoer is het vervoer van een zieke of minder mobiele persoon naar een zorginstelling (dus niet via de 112). Helan verzorgt het transport in samenwerking met i-mens. Vraag niet-dringend ziekenvervoer telefonisch aan via T. 02 218 22 22. Afhankelijk van je gezondheidstoestand organiseren we:
Moet je op consultatie bij je arts of ga je revalideren in een zorgomgeving? Kan je er zelf moeilijk geraken? Vraag je niet-dringend medische vervoer dan minstens 2 werkdagen op voorhand aan.
Vraag niet-dringend ziekenvervoer telefonisch aan via T. 02 218 22 22. Kies eerst optie 1 (ziekenfonds) en vervolgens optie 5 in het keuzemenu. Buiten de openingsuren kan je kiezen voor optie 4. Zo word je doorverbonden met de dienst.
Een Helan-medewerker beantwoordt je vragen en bepaalt samen met jou welk soort vervoer je nodig hebt en wat financieel het voordeligst is voor jou.
Wij doen de rest, zodat je chauffeur je op het afgesproken moment en plaats oppikt voor een vlotte verplaatsing naar je afspraak.
Wat je precies betaalt voor je rit, hangt in de eerste plaats af van het type vervoer. Als Helan-klant kan je sowieso eenvoudig een terugbetaling aanvragen van je ziekenvervoer. Dit geldt voor klanten in orde met hun ziekenfondsbijdragen.
Minder risico op vallen? Jezelf slim en veilig organiseren bij jou thuis? We delen tips van onze ergotherapeuten. Zo kan je stap voor stap werken aan een nog veiligere thuis.
Bloeddrukmeters, hoortoestellen, verbanden, knie-implantaten, beenprotheses, …: het zijn allemaal medische hulpmiddelen. We gebruiken ze massaal, maar we weten er niet zoveel over. Daarom pakt het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten uit met een nieuwe campagne.