Je mag niet poetsen in gemeenschappelijke ruimtes van een appartementsgebouw. Je mag enkel poetsen in de privéruimtes van de klant.
Je mag niet poetsen in een praktijkruimte, winkel of werkplaats. Je mag enkel poetsen in de privéruimtes van de klant.
We voeren geen gevaarlijke taken uit. Gebruik van trapladder maximum drie treden.
We voeren geen ongezonde taken uit. Gebruik geen ammoniak, bleekwater of chloor.
We voeren geen onaangepast werk uit.
We passen niet op kinderen.
We passen niet op huisdieren.
Je mag niet poetsen bij familieleden tot en met de tweede graad.
Mag niet: ouders, schoonouders, grootouders, aangetrouwde grootouders, kinderen, kleinkinderen, broers, zussen, schoonbroers, schoonzussen.
Je mag niet poetsen voor personen die wonen op jouw eigen adres.
Jouw klant kan 4 keer per jaar een poetsbeurt kosteloos annuleren. Jouw klant dient schriftelijk de consulent te verwittigen. Dat kan via mail of via de app.
Geeft de klant een annulatie aan jou door? Vraag dan om dit via de consulent te doen en check dit nadien in jouw planning.
Jij kan vakantie nemen of een vervanging doen bij een andere klant. Spreek af met jouw consulent.
Je start vroeger of later? Verwittig jouw consulent via SMS. Spreek dit ook af met jouw klant.
Opgelet: wijzigingen geef je steeds de dag zelf nog door.
Je doet extra uren? Verwittig jouw consulent via mail of SMS.
Opgelet: wijzigingen geef je steeds de dag zelf nog door.
Je wisselt een klant van dag? Verwittig jouw consulent via mail of SMS.
Je moet dringend weg wegens familiale omstandigheden? Laat het telefonisch weten aan jouw consulent.
Wil je een permanente wijziging doen aan jouw planning? Bespreek dit telefonisch met jouw consulent.
Blijf kalm, hou afstand en bewaak jouw eigen grenzen.
Verlaat de ruimte of de woning van de klant indien de situatie escaleert.
Bel indien nodig de politie.
Meld alle grensoverschrijdend gedrag onmiddellijk bij jouw consulent.
Je kan ook terecht bij onze vertrouwenspersonen: anne.deschuyteneer@helan.be, ann.de.keyser@helan.be, stefanie.mulleman@helan.be, an.baekelandt@helan.be
10% medewerkerskorting bij Helan Zorgwinkel.
Bij jouw aankoop dien je te vermelden dat je werknemer van Helan bent.Allerlei kortingen via http://helan.benefitsatwork.be.
10% korting bij de Helan vakantieverblijven.
10 euro korting op ontdekkingskampen en 10% korting op belevingskampen van Heyo.
Je hebt een briefje nodig van de adviserende arts van je ziekenfonds of arbeidsongevallenverzekering waarop het aantal uren vermeld staan dat je mag werken.
Dat doe je vóór je start met deeltijds werken. Je moet altijd je afgesproken rooster (met de dokter) volgen, tenzij deze jou een afwijking toestaat.
Voor de uren waarvoor je een contract hebt en die je niet kan werken krijg je een aanvulling van het ziekenfonds of arbeidsongevallenverzekering.
Je hebt geen recht op gewaarborgd loon. Dit wil zeggen dat je niet betaald wordt voor de uren die je niet werkt. Die uren worden vergoed door je ziekenfonds of arbeidsongevallenverzekering.
Papieren dienstencheques bezorg je tweemaal per maand aan de administratie.
Stuur jouw papieren cheques op de 1e en de 16e van elke maand.
Stop de papieren cheques in een gele enveloppe en stop ze in een Helan Brievenbus: je vindt ze hier
Of bezorg de papieren cheques via de post. Vergeet geen postzegel.
Helan Huishoudhulp
tav Dienst Boekhouding
Gistelsesteenweg 294 bus 1
8200 Sint-Andries
De klant betaalt ons met dienstencheques en daarnaast vragen we een klantenbijdrage van 75 euro per jaar.
Met de opbrengst van de dienstencheques betalen we jouw loon.
Met de klantenbijdrages betalen we alle andere zaken: jouw werkkledij, coaching en opleidingen, een consulent voor jou en de klant, alle administratie en boekhouding,…
Wij betalen de voorschotten telkens op de eerste werkdag na de 15e van de maand. Afhankelijk van jouw bank kan het nog enkele dagen duren voor het voorschot op jouw rekening staat.
Wij betalen de afrekening van het loon telkens op de tweede werkdag van de maand nadien.
Afhankelijk van jouw bank kan het nog enkele dagen duren voor het loon op jouw rekening staat.
Als je recht hebt op de eindejaarspremie ontvang je in de loop van de maand november een document van het Sociaal Fonds voor de Dienstencheques.
Het premiedocument bestaat uit twee vakken: A en B.
Het vak A vermeldt je bankrekeningnummer. Als het rekeningnummer niet is voorgedrukt of het is geen correct rekeningnummer: dan moet je het vak B invullen met een correct bankrekeningnummer en terugsturen naar het Sociaal Fonds.
Als dit een correct rekeningnummer is: dan moet je niets doen met het premiedocument.
De betaling van je eindejaarspremie wordt automatisch uitgevoerd begin december op jouw rekeningnummer.