nl  fr

Jouw ziekenfonds

  • Snelle terugbetaling van je medische kosten.
  • Een uitkering als je ziek bent. 
  • Betaalbare hospitalisatie- en tandverzekering.
  • Extra voordelen voor jouw gezondheid.
  • Zorg op maat in elke levensfase.
  • Altijd bereikbaar. Online en in het echt.
Helan
Vanaf 1 januari 2022 zijn Partena Ziekenfonds en OZ er samen voor jou onder de naam Helan. Helan staat voor helen, en een uniek geheel aan diensten. Maar vooral ook voor elan, onze gedrevenheid om jou als klant te ondersteunen in een kwaliteitsvol en onafhankelijk leven. Met onze expertise, en ons enthousiasme. Helemaal voor jou. Want zo maken wij het verschil.

Vraag vrijblijvend advies

Wij bellen je binnen de 2 werkdagen op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.
*
*
*
Geef je telefoonnummer zonder leestekens en spaties in
*
*
 

Helemaal welzijn.

Zorg dragen voor je gezondheid kost geld. Maar onze terugbetalingen en voordelen houden de kosten betaalbaar. Kan je niet werken door ziekte of een ongeval, dan regelen wij je vervangingsinkomen. En we zijn altijd bereikbaar. Online, maar ook in het echt. Als jij ons nodig hebt.

Klant van Partena of OZ?

Dan heb je misschien vragen over de overgang naar Helan en over je voordelen

Bekijk de veelgestelde vragen
 

Jouw voordelen bij Helan.

Helan
 
Helan

Aansluiten bij Helan Ziekenfonds?

Overtuigd van de match tussen jou en Helan? Of nog niet helemaal? Wij horen graag wat je bezighoudt. Vul het formulier in en wij contacteren je binnen 2 werkdagen. Met meer uitleg en een antwoord op je vragen. Daarna beslis je zelf in alle rust.

Vraag vrijblijvend advies



Ben je klant van Partena of OZ? Dan word je automatisch Helan vanaf 1 januari 2022. Bekijk hier de veelgestelde vragen.

 

Een antwoord op je vragen

Omdat je bij ons in goede handen bent. Wij houden een gezond leven betaalbaar via onze terugbetalingen en Helan-voordelen. Waar het kan, werken we snel en digitaal. Waar jij dat nodig hebt, geven onze experts graag persoonlijk advies. Enthousiast en efficiënt: daar houden wij van.

En als het minder gaat, zijn we er voor jou. Ben je ziek of kan je niet werken door een operatie of een ongeval? We betalen je medische kosten terug en regelen je vervangingsinkomen zonder veel gedoe. Zo kan jij focussen op beter worden.

We zijn ook zoveel meer dan een ziekenfonds. Wij hebben voor jou ook betaalbare verzekeringen, kinderopvang, kraamzorg, thuiszorg, huishoudhulp, vakantiekampen en een gezondheidsshop.

Heb je kosten voor medische zorg bij een dokter, kinesist of tandarts, dan bepaalt de wettelijke ziekteverzekering hoeveel je terugkrijgt. Die terugbetaling regelen wij voor jou. Wij verwerken je doktersbriefjes snel en storten jou het wettelijke bedrag terug. Op Mijn Helan, je online ziekenfonds, volg je vanaf 4 januari 2022 alles makkelijk zelf op.


Ben je ziek of kom je iets tegen en kan je even niet werken? Of ben je net bevallen? Dan regelen wij een vervangingsinkomen of een uitkering, voor je. Tot je weer aan het werk kan. Je vraagt die uitkering makkelijk digitaal aan. En je dossier volg je op via Mijn Helan.


Wij regelen voor jou de terugbetalingen die wettelijk vastliggen. Maar wie gezond en in balans wil blijven, verdient net dat tikkeltje meer. Daarom krijg jij er als klant bij Helan een reeks extra voordelen en terugbetalingen bovenop.

Om aan te sluiten bij een verzekering via een ziekenfonds, moet je bij datzelfde ziekenfonds klant zijn. Besluit je over te stappen naar Helan, dan kan je ook je tand- en hospitalisatieverzekeringen overdragen naar ons. Dit kan heel eenvoudig op het moment dat je aansluit bij Helan. En maak je vooral geen zorgen over de wachttijd. Die vervalt gewoon. Zodat je op elk moment beschermd blijft.

Die krijg je allemaal terugbetaald, natuurlijk. Als je van ziekenfonds verandert, wordt je dossier altijd op de eerste dag van een nieuw kwartaal overgedragen. Terugbetalingen voor die datum zal je vorige ziekenfonds nog doorstorten. Vanaf 1 januari, april, juli of oktober betalen wij je alles terug.

Terugbetalingen via de wettelijke ziekteverzekering verlopen automatisch en worden meteen verrekend als je arts de consultatie doorgeeft. Rekent de arts je nog een deel rechtstreeks aan dat je van ons terugkrijgt? Dan kan vanaf 4 januari 2022 je via Mijn Helan, je online ziekenfonds, makkelijk opvolgen hoeveel je terug krijgt en wanneer je de terugbetaling mag verwachten.

Er geldt altijd een wettelijke datum van overdracht als je van ziekenfonds verandert. Dat is altijd de eerste dag van het nieuwe kwartaal, dus 1 januari, april, juli of oktober. Sluit je bijvoorbeeld bij ons aan op 1 november 2021? Dan nemen wij je dossier officieel over vanaf 1 januari 2022. Zo kan je vorige ziekenfonds alles afronden en ons een compleet dossier bezorgen, en verloopt je overdracht vlekkeloos en zonder wachttijd.

Helemaal niet. Overstappen kan heel makkelijk. Zelfs als je voor het eerst een tand- of hospitalisatieverzekering erbij neemt. Graag wat hulp bij je aansluiting of overstap? Contacteer ons en we helpen je graag alles regelen.

 
Helan

Zin om ons team te versterken?

Kies voor een job bij Helan en laat je talenten schitteren in een open en dynamische bedrijfscultuur waar je ruimte krijgt om te groeien. We ontvangen je met open armen en bieden je een een boeiend opleidingstraject en persoonlijke begeleiding.


Bekijk de jobs bij Helan

* Dit voordeel is nog onder voorbehoud van goedkeuring door CDZ. De vermelde voordelen en diensten zijn geldig voor 2022 voor klanten van Partena Ziekenfonds en OZ501die in orde zijn met de tijdige betaling van de ziekenfondsbijdragen.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij geven je gegevens niet door aan derden. Door het invullen van het formulier ga je akkoord met de privacy policy van Partena Ziekenfonds. Tot aan de inwerkingtreding van de fusie tussen Partena Ziekenfonds en OZ wordt de website helan.be beheerd door Partena Ziekenfonds en zijn bijgevolg de privacyverklaringen (https://www.partena-ziekenfonds.be/nl/advies-op-maat/juridische-informatie/privacyverklaringen) van Partena Ziekenfonds van toepassing.

Partena Ziekenfonds is verzekeringsagent (CDZ- nr. 5006c) voor “MLOZ Insurance”, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629) erkend onder nr. CDZ 750/01 (voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Belgisch recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van dit contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Partena Ziekenfonds de Ombudsman van de Verzekeringen.

OZ501, verzekeringsagent (n° CDZ 5001) voor "MLOZ Insurance", de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen , RPR Brussel (422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Je vindt de infofiches van elk product hier: https://www.oz.be/infofiches-verzekeringen Het Belgisch recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van de contracten is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van OZ via ombudsman@oz.be of de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman.as). Voor meer informatie over de aansluiting bij de product(en) kunt u terecht bij uw ziekenfonds.